התקבל אישור סופי לבקשת אינטל להקים מפעל חדש בקריית גת

במסגרת ההשקעה, שתעמוד על כ-25 מיליארד דולר, צפויה החברה להעסיק אלפי עובדים נוספים בקרית גת בשכר גבוה. במסגרת התחייבויותיה צפויה אינטל לסיים את ההשקעה ולהתחיל את הפעילות במפעל עד לשנת 2028 ולהמשיך ולהפעילו עד לשנת 2035 לפחות


11:01 ,26.12.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

המנהלים הכלליים של משרד האוצר, הכלכלה והתעשייה ורשות המסים ומנהלת רשות ההשקעות אישרו את בקשת חברת אינטל להקמת מפעל חדש בישראל בהשקעה של 25 מיליארד דולר. במסגרת ההשקעה צפויה החברה להעסיק אלפי עובדים נוספים בקרית גת בשכר גבוה. במסגרת התחייבויותיה צפויה אינטל לסיים את ההשקעה ולהתחיל את הפעילות במפעל עד לשנת 2028 ולהמשיך ולהפעילו עד לשנת 2035 לפחות.

 

מדובר בהשקעה הגדולה ביותר עד כה של חברה במדינת ישראל, שעל פי הערכת גורמי המקצוע במשרד האוצר ובמשרד הכלכלה והתעשייה תניב למשק תועלות מאקרו כלכליות משמעותיות. השקעת החברה במיוחד בתקופה זו ולאור התחרות הגלובאלית על משיכת השקעות משמעותיות בתחום השבבים היא הבעת אמון משמעותית בכלכלת מדינת ישראל. בנוסף לכך, להשקעה תועלות פיסקאליות ישירות למדינה בהיקפים גבוהים משמעותית מהמענקים שיינתנו.

 

המנכ״לים ומנהלת רשות ההשקעות אישרו מענק לביצוע ההשקעה מתוקף החוק לעידוד השקעות הון בהיקף של 12.8% מגובה ההשקעה. התחייבויות החברה לעמידה ביעדים מהוות תנאי לצורך קבלת המענק. אינטל הינה תאגיד רב לאומי אמריקאי, מהחברות המובילות בעולם בתחום של תכנון וייצור מיקרו-מעבדים ומעגלים משולבים. החברה מוערכת בשווי של כ-150 מיליארד דולר ומעסיקה כ-130,000 עובדים ברחבי עולם מתוכם כ-12,000 בישראל. אינטל פועלת בישראל החל משנות ה-70 במרכזי פיתוח בחיפה, ירושלים ובפתח תקווה ובמפעל ייצור בקרית גת.

 

שר הכלכלה, ניר ברקת: ״ההשקעה הענקית של אינטל בישראל היא הבעת אמון משמעותית מאוד בכלכלה הישראלית ובמדינת ישראל, ובעלת ערך אדיר דווקא בימים אלה. אינטל היא שותפה לדרך ופעילותה בארץ בתחום המו״פ והייצור המתקדם, תומכת במדיניות משרד הכלכלה להגדלת היצוא ויצירת משרות איכותיות בפריפריה. פיתוח התעשייה והתעסוקה האיכותית בפריפריה הצפונית והדרומית היא חובתה הכלכלית והחברתית של ממשלה ישראל ובוודאי בשנים הקרובות ושיקום, בתקומה ובצמיחה של התושבים והאזורים שנפגעו במלחמה. אנו פועלים בימים אלה כדי להביא השקעות ענק נוספות שידגישו את עוצמתה של ישראל ויבטיחו את העתיד הכלכלי של ישראל״.

  

מנכ״ל משרד הכלכלה והתעשייה, אמנון מרחב: ״דווקא עכשיו ודווקא היום, אנו מודיעים על סבב השקעה נוסף של חברת אינטל במשק הישראלי. אינטל הינה שותפה ארוכת שנים להשקעות במשק הישראלי, דבר שהוא ראוי לכל ציון והערכה ולשמחתי, יש עוד חברות רבות שעושות זאת ואחרות ששוקלות בימים אלו השקעות בסדרי גודל משמעותיים. שלושת החודשים האחרונים שבים ומוכיחים כי את הרוח הישראלית לא ניתן לקחת איתנו והיא מתבטאת ביזמות ובחדשנות טכנולוגית וכלכלית״.

  

מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ׳: ״מדובר בהסכם חשוב מאוד לכלכלת ישראל, במיוחד בעת הזאת, ההולם את הייחודיות של אינטל בנוף העסקי בישראל, הן מבחינת סדר הגודל של פעילותה, הן מבחינת החדשנות הטכנולוגית והתרבות ארגונית, והן מבחינת התועלות שמצמיחה פעילותה למדינה מבחינת גביית מסים, צמיחה כלכלית, ויצירת מקומות עבודה״.