המעסיקים: שינוי מתווה ימי הבידוד מרע את מצבם של המעסיקים

טוענים כי הצעתו של יו״ר הוועדה פוגעת במצבם לעומת המתווה עליו סוכם עם שר האוצר וההסתדרות ולכן מבטלת את נכונות המעסיקים לא לתבוע פיצוי רטרואקטיבי על מימון ימי הבידוד מחודש מרץ ועד סוף ספטמבר


12:14 ,11.11.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ״ל התאחדות התעשיינים, רובי גינל, הודיע לפני זמן קצר בוועדת העבודה של הכנסת כי הצעתו של יו״ר הוועדה, ח״כ חיים כץ, פוגעת במצבם של המעסיקים, לעומת המתווה עליו סוכם בין נשיאות המעסיקים והעסקים, שר האוצר וההסתדרות ולכן מבטלת את נכונות המעסיקים לא לתבוע פיצוי רטרואקטיבי על מימון ימי הבידוד מחודש מרץ ועד סוף ספטמבר.

 

עד כה מימנו המעסיקים את ימי הבידוד במשק בהיקף של כ-4 מיליארד שקל. כזכור, בג״צ קיבל את עמדת התאחדות התעשיינים לפיה ימי הבידוד אינם יכולים להיחשב כמחלה אך קבע כי כל הסדר לא יחול רטרואקטיבית והמעסיקים הסכימו לכך במסגרת המתווה האוצרי.

 

גינל ציין בוועדת הכנסת כי ״יש לנו התחייבות שלטונית חתומה על ידי משרד האוצר ואנו נדרוש לקיימה ככתבה וכלשונה. אם ממשלת ישראל לא יודעת לעמוד בהבטחותיה החתומות, שמשרד האוצר ימשוך את הצעת החוק ונכנס למו״מ חדש על גובה הפיצוי לעסקים שנפגעים מהמתווה של יו״ר ועדת העבודה״.

 

הצעתו של כץ קובעת, בין היתר, כי המעסיקים יממנו את ימי הבידוד יחד עם המדינה מהיום השני ולא מהיום השלישי, כפי שסוכם במתווה מול האוצר.