החוק המסדיר את הקמתו של מרכז נתוני נוסעים עבר בקריאה ראשונה

המרכז, אשר יוקם באגף הביטחון של המכס והמע״מ, יקים מאגרי מידע המבוססים על נתונים שנאספים על ידי חברות התעופה, ושימוש בהם למאבק בטרור ובפשיעה חמורה, ולאכיפה למניעת הגירה בלתי חוקית, או סכנות לבריאות הציבור ובטיחות בתעופה


10:55 ,22.09.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

מליאת הכנסת אישרה השבוע בקריאה ראשונה את הצעת החוק ״סמכויות לאיסוף ואבחון של נתוני נוסעים הנכנסים לישראל או היוצאים ממנה״. החוק עוסק בהקמת מרכז לאומי לאבחון נוסעים אשר יוקם באגף הביטחון של המכס והמע״מ ברשות המיסים. מינהל המכס ברשות המסים נבחר לרכז את הקמתו ותפעולו של המאגר, לאור ניסיונו הרב בניהול מערכות הערכת סיכונים במטען.

 

המרכז הלאומי לאבחון נוסעים יוקם כחלק ממאמץ בינלאומי שמוביל האו״ם, ליצירת מאגרי מידע המבוססים על נתונים שנאספים על ידי חברות התעופה, ושימוש בהם למאבק בטרור ובפשיעה חמורה, ולאכיפה למניעת הגירה בלתי חוקית, או סכנות לבריאות הציבור ובטיחות בתעופה.

 

החוק שאושר השבוע בקריאה ראשונה עוסק בעיקר בהסדרת אופן קבלת נתונים מחברות התעופה, דרכי עיבוד, שמירה והגנה על המידע. הפרויקט הינו רחב היקף, מורכב ומתקדם ביותר מבחינה טכנולוגית ושותפים בו מספר גופים ממשלתיים.

 

מרשות המסים נמסר כי ״עבודת ההקמה של המרכז הלאומי לאבחון נוסעים ברשות המיסים ממשיכה במרץ כל העת במקביל להעברת החוק בכנסת בקריאה שנייה ושלישית״.