הושקה תכנית החומש לחברה הבדואית

עשרות בכירי ובכירות משרדי הממשלה, ראשי החברה הבדואית, הרשויות המקומיות והחברה האזרחית, הגיעו לרהט להשיק את תהליך גיבוש ההמלצות לתכנית החומש לפיתוח כלכלי חברתי בחברה הבדואית


09:49 ,02.06.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

אירוע השקת התהליך ותחילת עבודת הצוותים, נפתח אתמול בבוקר בעיר רהט, במעמד שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, מנכ״ל משרד הכלכלה והתעשייה דוד לפלר ובהשתתפותם של ראשי רשויות, משרדי ממשלה, מגזר עסקי , ארגוני חברה אזרחית ונציגי הקהילה.

 

כ-150 משתתפות ומשתתפים הגיעו, ביניהם הנהלת משרד הכלכלה והתעשייה ונציגי מרבית משרדי הממשלה, ראשי הרשויות המקומיות בחברה הבדואית ובאזור הנגב, נציגי קהילה ומגזר עסקי, ארגוני חברה אזרחית ומובילי דעת קהל בחברה בדואית בנגב – כולם לוקחים חלק בתהליך, המתקיים בליווי ובשיתוף ארגון ג׳וינט-אלכא.

 

את התהליך כולו מובילה מיכל פינק, סמנכ"לית אסטרטגיה ומדיניות  במשרד הכלכלה והתעשייה, אשר עומדת גם בראש ועדת ההיגוי הממשלתית, בה לוקחים חלק כל המשרדים הרלוונטיים לתחומי הליבה של תכנית החומש. תובנות התהליך יגובשו למסמך המלצות לתכנית חומש אשר יוגש לוועדת ההיגוי ולאישור הממשלה.

 

פאיז אבו סהיבאן, ראש עיריית רהט: ״שיתוף הפעולה עם הרשויות המקומיות הערביות בנגב הוא צעד חשוב לבניית תכנית מותאמת לחברה הבדואית, שעונה על הצרכים הרבים של האוכלוסייה הבדואית בנגב, ותוביל לפיתוח הביטחון הכלכלי חברתי באזור. חשוב לציין שאנחנו לא רק חלק מהביצוע אלא שותפים בדיון ובתכנון לאורך כל הדרך״.

 

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ ברך בפתיחת האירוע: ״התייצבותי כאן היום, יחד עם משרד ממשלה רבים אחרים, היא אמירה ברורה. אין לנו כוונה לוותר, אין לנו כוונה לאפשר לקבוצת המיעוט להכתים עתיד החברה של כולנו. לצד המאבק באלימות והגברת הביטחון האישי, אנו נייצר את כל הכלים כדי לשפר את המערכות כולן. תעשייה ויצירה, מקומות עבודה איכותיים לשיפור רמת ההכנסה, מערכת חינוך, הכוללת בניית תשתיות של גנים ובתי ספר, תוך הצבת אתגרים חינוכיים בתחומים המתקדמים ביותר כגון: הייטק, סייבר, טכנולוגיות מים וחקלאות מתקדמות״.

 

מיכל פינק, סמנכ״לית אסטרטגיה של משרד הכלכלה והתעשייה ויו״ר ועדת ההיגוי: ״החיבורים הם הערך המוסף הגדול ביותר של התהליך. שיתופי הפעולה בין השטח למשרדי הממשלה ובין המשרדים עצמם יקבעו את איכות התהליך ואת תוצאותיו. ראשי הרשויות אף הם נדבך חשוב שכן הרשות המקומית היא אבן היסוד שתאפשר מענה בכל הנושאים. החלטת ממשלה 2397 שהיוותה תכנית החומש בין 2017 ועד היום הובילה להצלחות יפות והתכנית שאנו בונים היום היא קומה נוספת לפיתוח ולבניית אמון ושיתופי פעולה. למרות כל ההשקעה האדירה, הפערים נותרו גדולים. חובה עלינו להמשיך בהשקעה ובעשייה של המדינה ואף לשים דגש גדול באופן משמעותי על תחום הכלכלה והתעסוקה תוך מתן מענה להשפעות משבר הקורונה״.

 

אורי גיל, מנכ״ל ג׳וינט-אלכא: ״אנו שמחים לקחת חלק ולסייע בתהליך כה חשוב אשר מהווה קפיצת מדרגה ברמת התכנון המשותף הרב מגזרי ועם הקהילה עצמה. ג׳וינט אלכא מביא את מומחיותו בהובלת תהליכים מורכבים ורבי משתתפים לכדי מצע משותף אחד, אשר יוכל להניב את התוצר המדויק, הנכון והרלוונטי ביותר לצרכים והמציאות בשטח״.