הושקה תוכנית למו"פ בתחום הגנת הסייבר

התוכנית היא יוזמה של המדען הראשי במשרד התמ"ת וראש מטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה, במטרה לשמר ולהעצים את הפוטנציאל התחרותי של התעשייה הישראלית


00:00 ,13.11.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

המדען הראשי במשרד התמ"ת ומטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה הודיעו על השקת תוכנית לקידום מחקר ופיתוח בתחום הגנת הסייבר

התוכנית, קידמ"ה (קידום מו"פ הגנת הסייבר, היא פרי שיתוף פעולה בין המטה לבין המדען הראשי, בכדי לשמר ולהעצים את הפוטנציאל התחרותי של התעשייה הישראלית בתחום בשוק העולמי. זאת לנוכח איומי הסייבר ההולכים ומתגברים בישראל ובעולם כולו.

יצוין שבשנתיים האחרונות מהווה תחום הסייבר חלק משמעותי בחברות הנתמכות על ידי המדען הראשי. בשנת 2011 קיבלה קרן המו"פ 21 בקשות תמיכה בתחום הסייבר, בהיקף של 62 מיליון שקל. בנוסף, תוכניות המדען הראשי מגנ"ט, תנופה והחממות הטכנולוגיות, העבירו לתחום תקציבים של כ-25 מיליון שקל.

ב-2012 קיבלה קרן המו"פ 45 בקשות לתמיכה, בהיקף של 170 מיליון שקל, והצפי הוא שיאושרו תוכניות בהיקף של כ-90 מיליון שקל. בשבוע שעבר הוחלט לאשר את הקמתה של חממה טכנולוגית תתמקד בתחום הסייבר בבאר שבע, בשיתוף קרן הון סיכון JVP ואוניברסיטת בן גוריון.

בישראל פועלות 450 חברות הגנת סייבר, המעסיקות כ-30 אלף עובדים. כ-150 חברות מתוכן הן חברות הזנק. בלשכת המדען הראשי צופים כי תוכנית קידמ"ה תסייע לחברות לשמור את היתרון התחרותי ולהמשיך להוביל את תעשיית הגנת הסייבר העולמית.

תכנית קידמ"ה תתמקד בשלושה מסלולים עיקריים: תמיכה בפרויקטים המוגשים לקרן המו"פ של המדען הראשי, המציעה לחברות מענק של 50% מהתקציב המאושר, אישורי תוכניות לשנתיים, הטבות לחברות צעירות, השתתפות בהוצאות שיווק ותקצוב קליטת אקדמאים חוזרים; תמיכה בפרויקטים בחממות הטכנולוגיות המופעלות על ידי לשכת המדען הראשי, תקציב מוגדל של 2 מיליון שקל לשתי שנות הפעילות הראשונות בחממה ואפשרות קבלת תמיכה גם בשנה השלישית; תמיכה בשיתופי פעולה בינלאומיים, לרבות הגברת פעילותן בארץ של חברות רב לאומיות בתחום. סך התמיכה בתכנית מגיע ליותר מ-80 מיליון שקל.

המדען הראשי במשרד התמ"ת אבי חסון: "בשנים האחרונות הופכת תעשיית הסייבר למרכזית ולחשובה בעולם החדשנות והטכנולוגיה. היכולות הרבות והחדשנות שקיימים בישראל בתחום זה הופכים את תעשיית הסייבר למנוע צמיחה כלכלי חשוב וייחודי עבור מדינת ישראל".