האוצר: תעריפי הפרמיה לביטוח מטענים באמצעות קרן מס רכוש ירדו בשיעור של כ-40%

הוועדה לקביעת נכס בר ביטוח באמצעות קרן מס רכוש הודיעה היום על הורדת התעריפים לביטוח מטענים הנישאים על גבי כלי שיט וכלי טיס באמצעות קרן מס רכוש. שיעור התשלום לתקופה הראשונה של שבועיים במטען ימי – 0.1% במקום 0.1725%


13:46 ,12.11.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

הוועדה לקביעת נכס בר ביטוח באמצעות קרן מס רכוש המורכבת מנציגי החשב הכללי, אגף תקציבים, רשות המיסים וענבל חברה לביטוח הודיעה היום (12.11.2023) על הורדת התעריפים לביטוח מטענים הנישאים על גבי כלי שיט וכלי טיס באמצעות קרן מס רכוש.

 

עם תחילת המלחמה, הודיעו חלק מחברות הביטוח המבטחות מטענים המיובאים למדינת ישראל או מיוצאים ממדינת ישראל על גבי כלי שיט או כלי טיס, שההרחבות של פוליסת הרכוש הסטנדרטית כנגד סיכוני מלחמה וטרור עלולות להתבטל או להתייקר באופן משמעותי. לאור זאת שביטוח המטענים מהווה תנאי לייצוא וייבוא של סחורות וטובין, ובשל הצורך לאפשר את המשך המסחר ולהבטיח את רציפות הפעילות העסקית במשק, הוחלט על מתן ביטוח למטענים אלו באמצעות קרן מס רכוש. התכנית פורסמה ביום 23.10.2023. התכנית שפורסמה נתנה מענה לבעלי המטענים וכן גרמה להורדת עלויות הביטוח על המטענים.

 

מתוך רצון להוזיל את עלויות הביטוח לבעלי המטענים החליטה הוועדה על עדכון תעריפי הביטוח בשיעור של למעלה מ-40%.

 

להלן פירוט התעריפים:

 

מטען ימי - שיעור התשלום לתקופה הראשונה של שבועיים – 0.1% (במקום 0.1725%), שיעור התשלום לכל תקופה נוספת של שבועיים או חלק ממנה, שמעבר לתקופה הראשונה – 0.025% (במקום 0.0375%)

 

מטען אווירי - שיעור התשלום למטען אווירי יהיה 0.1% (במקום 0.1725%) משווי המטען

 

ממשרד האוצר נמסר כי מידע נוסף על התעריפים החדשים וכן על מנגנון הביטוח ואופן הגשת הבקשות ניתן למצוא באתר אגף החשב הכללי בלינק זה.