במכון היצוא מברכים על הגדלת ערבויות המדינה ליצואנים

הערבויות תאפשרנה ליצואנים לבטח סיכוני סחר חוץ בהיקף של 5 מיליארד שקל בתוך שלוש שנים. רמזי גבאי: יש לתקצב גם את הקרן לעידוד השיווק ליצואנים קטנים ובינוניים


14:04 ,14.01.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר מכון היצוא רמזי גבאי בירך על החלטת משרדי האוצר והכלכלה להגדיל את הערבויות ליצואנים.

 

אמר גבאי: "אני מברך על תוכנית משרדי האוצר והכלכלה להגדיל את ערבויות המדינה לביטוח סיכוני סחר חוץ בהיקף של 5 מיליארד שקל בתוך שלוש שנים. מהלך זה יאפשר ליצואנים להגדיל את היקפי היצוא לשווקי היעד בהם מכון היצוא מתכוון להעמיק את פעילותו בשנת 2014: המדינות המתפתחות באפריקה, אמריקה הלטינית ואסיה".

 

בנוסף קורא רמזי גבאי לממשלה לתקצב את הקרן לעידוד השיווק בכ-200 מיליון שקל, על מנת לעודד יצואנים קטנים ובינוניים להגדיל השקעותיהם במאמצי השיווק והחדירה לשווקים הבינלאומיים.

 

הממשלה חידשה את פעילות הקרן לפני כשנה וחצי, אך רק מספר מצומצם של יצואנים יכלו ליהנות מתמיכתה, עקב ההקצאה הנמוכה, שנעשתה באותו מועד. משיחות עם יצואנים עולה כי הצורך בסיוע הקרן הינו קריטי בכניסה לשווקים חדשים.

 

עוד קורא גבאי להפעיל כלים נוספים לסיוע ליצואנים בשנת 2014, ביניהם: המשך הפחתת הריבית ולהביאה לרמה זהה לזו השוררת באיחוד האירופי ובארצות הברית, במטרה להפוך את כיוון זרימת המט"ח; ביטול הפטור על הכנסות ריבית מאג"ח לטווח בינוני וארוך הניתן למשקיעים זרים; הטלת מס על העברות הון פיננסיות קצרות טווח למשק; גביית תשלומי מס של חברות ייצוא, או רווחים ממכירת חברות למשקיעים מחו"ל בדולרים במקום בשקלים; וגידור החוב הלאומי במט"ח, המוערך בכ-30 מיליארד דולר, באמצעות עסקאות עתידיות, ומתן אפשרות של תשלומי מס חברות במט"ח.