אושרו בכנסת התקנות לשיפוי מעסיקי המילואימניקים

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה את התקנות שנועדו להסדיר את שיפוי מעסיקי המילואימניקים בגין תשלום ההפרשות הסוציאליות. המדינה תשפה את כלל המעסיקים, באמצעות ביטוח לאומי, בגין התשלומים הסוציאליים ששילמו בעלי העסקים עבור עובדיהם שגויסו למילואים


10:43 ,09.04.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול (יום ב׳), ועדת העבודה והרווחה בכנסת אישרה את התקנות שנועדו להסדיר את תשלום ההפרשות הסוציאליות למעסיקים שעובדיהם גיוסו למילואים. כאמור, החלטה זו מגיעה לאחר ההסכם הקיבוצי עליו חתמה נשיאות המגזר העסקי, על מנת להסדיר את מתווה ההגנות על משרתי ומשרתות המילואים ובני משפחותיהם.

 

עם אישור התקנות, המדינה תשפה את כלל המעסיקים, באמצעות ביטוח לאומי, בגין התשלומים הסוציאליים ששילמו בעלי העסקים עבור עובדיהם שגויסו למילואים. החזר זה יחול רטרואקטיבית, לכל אורך התקופה, החל מה– 7 באוקטובר ועד סוף שנת 2024. עלותו הכוללת של המהלך עומדת על כ- 2.5 מיליארד שקל. 

 

דובי אמיתי, יו״ר נשיאות המגזר העסקי: ״כמנהיגות העסקית, שמייצגת את המעסיקים בישראל מול הממשלה, אני חש סיפוק רב מהחלטה היסטורית וחסרת תקדים זו, אשר צפויה להסיר נטל כלכלי ולא הוגן שנשאו על גבם המעסיקים. פעלנו מול הממשלה על מנת שהמעסיקים ישופו בגין התשלומים הסוציאליים ששילמו לעובדות והעובדים ששירתו במילואים החל מתאריך 7/10/23 ועד ליום 31/12/24, השיפוי מצטרף למתווה הפיצויים שאושר בכנסת עבור המעסיקים שחוו ירידה בהכנסות בעקבות המלחמה. ברצוני להודות לכלל המעסיקים במשק שנוהגים כלפי משרתות ומשרתי המילואים בהגינות ובערכיות, לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ' ולשר העבודה, יואב בן צור על שיתוף הפעולה בסוגיה משמעותית זו״.