מכס נתב"ג: נתפסו 5,500 כדורי ולריאן מזויפים

החשוד בהברחת התרופות המזויפות נתפס בבדיקה במכשיר הגמ"מ שמגלה הסלקות על הגוף. בחמש השנים האחרונות הוא נכנס מחו"ל לנתב"ג 122 פעמים


00:00 ,21.10.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

החשוד בהברחת התרופות המזויפות נתפס בבדיקה במכשיר הגמ"מ שמגלה הסלקות על הגוף. בחמש השנים האחרונות הוא נכנס מחו"ל לנתב"ג 122 פעמים
 
מכס נתב"ג מנע הברחת 5,500 כדורי ולריאן, החשודים כמזויפים. הכדורים נתפסו באמצעות בדיקה במכשיר הגמ"מ.‏ החשוד בהברחה,‏ חן בן-ציון, נעצר ושוחרר היום בערבות בבית משפט השלום ברמלה.
 
מיחידת הסמים במכס נתב"ג, רשות המסים בישראל נמסר כי, החשוד הגיע אתמול ארצה מגרוזיה ועבר במסלול הירוק, הוא הופנה על ידי בודק המכס למכשיר השיקוף ולאחר מכן לבדיקה במכשיר הגמ"מ (מכשיר לשיקוף אדם ולגילוי הסלקות שונות על הגוף). זאת למרות שהובהר לחשוד כי ניתן בבדיקה במכשיר הגמ"מ לגלות הסלקות על הגוף, הוא לא ציין בפני הבודק כי ישנם כדורים על גופו.
 
בבדיקה שנערכה לחשוד, זיהה המפענח ממצאים מוסלקים על גוף החשוד, והוא התבקש להוציאם. על גופו נמצאו שתי חבילות של כדורים צהובים וכדורים נוספים נמצאו בתיקו האישי.
 
עוד נמסר מיחידת המסים במכס נתב"ג כי החשוד טען שברשותו 5,500 כדורים רפואיים מסוג ולריאן, 100 כדורים מסוג נוטרופין ו- 20 בקבוקונים המכילים כדורים מסוג נושבה. בחקירתו הוסיף שהכדורים נועדו לשימושו האישי. וזאת למרות שמדובר בכמות מסחרית.
 
החשוד כבר נתפס בשנים האחרונות על ידי המכס, כשהוא מבריח טובין והוא ידע כי הטובין אסורים בייבוא ודורשים אישור רוקח. היום נבדקו הטובין שנתפסו על ידי רוקח ממשרד הבריאות, ולדבריו, מדובר ככל הנראה בתרופות מזויפות המסוכנות לחיי אדם, התרופות דורשות מרשם רופא.
 
מבדיקה במרשם ביקורות גבולות עלה כי, בחמש השנים האחרונות נכנס החשוד מחו"ל לנתב"ג 122 פעמים. למיטב הידוע ליחידה החוקרת, החשוד אינו משתכר מעבודה בישראל והוא ככל הנראה עוסק דרך קבע בהברחת תרופות מזויפות בכמויות מסחריות.
 
ביהמ"ש שחרר את החשוד בתנאים מגבילים: התחייבות עצמית בסך 10,000 שקלים, ערבון במזומן בסך 1,000 שקלים וערבות צד ג' בסך 10,000 שקלים.
 
.