מכס נתב"ג: נתפס חשוד בהברחת איקונים דתיים מרוסיה

בדיקה פיזית סמויה של מזוודות על ידי חוקרי יחידת הסמים במכס נתב"ג חשפה 114 איקונים שערכם מוערך ב-32,605 שקל החייבים בתשלום מע"מ ובתשלום מכס בשיעור 12%


00:00 ,24.03.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

בדיקה פיזית סמויה של מזוודות על ידי חוקרי יחידת הסמים במכס נתב"ג חשפה 114 איקונים שערכם מוערך ב-32,605 שקל החייבים בתשלום מע"מ ובתשלום מכס בשיעור 12%
 
בימ"ש השלום בת"א הורה על שחרורו בערבות של אברהם חן, החשוד בהברחת 114 איקונים נוצרים תוך התחמקות מתשלום מס.
 
מבקשת המעצר, כפי שהוגשה על ידי רשות המסים בישראל, יחידת הסמים במכס נתב"ג, עולה כי ב-11 במרץ  הגיע החשוד ארצה עם אמו בטיסת אל על מרוסיה, שכללה טיסת המשך לאילת, כשהם מצוידים בשש מזוודות.
 
לטענת נציג אל על, ביקש החשוד במוסקבה לתייג ארבע מזוודות לנתב"ג ושתיים ישירות לאילת. אולם, כאשר נחת החשוד בנתב"ג, הוא פנה למחלקת אבדות ומציאות באל על וטען כי חלה טעות בתיוג המזוודות במוסקבה וכי הוא ביקש לשלוח את כל המזוודות לאילת.
 
עוד מצוין בבקשה כי נציג אל על פנה למכס באולם הנוסעים בנתב"ג ועדכן אותם כי החשוד זכור לו מפניות קודמות למחלקת האבדות ומציאות. לדברי הנציג, גם בפניות הקודמות טען החשוד כי נעשתה טעות בתיוג המזוודות במוסקבה וביקש לשלוח לאילת את המזוודות הנוספות.
 
בדיקה פיזית סמויה של ארבע המזוודות על ידי חוקרי יחידת הסמים במכס נתב"ג חשפה 114 איקונים, תחריטים נוצריים מעץ, שערכם מוערך ב-32,605 שקל החייבים בתשלום מע"מ ובתשלום מכס בשיעור 12%.
 
עם הגעת החשוד לטיסת ההמשך לאילת הוא התבקש למלא טופס הצהרה עבור המכס לגבי תכולת ארבע המזוודות. החשוד הצהיר הצהרה כוזבת ורשם כי המזוודות מכילות "בגדים, נעלים, מצלמה דיגיטלית וחפצים אישיים".
 
בחקירתו של החשוד הוא טען כי הוא טס לרוסיה עם אמו כשלוש פעמים בחודש, למשך יומיים-שלושה. בעת חזרתם הם טסים בטיסת המשך לאילת. לדבריו, האיקונים שייכים לאמו והוא רק עזר לה. עוד טען כי טיסת ההמשך מנתב"ג לאילת נועדה לבדוק אפשרות מגורים באילת וחיפוש אחר חנות שתשמש כגלריה לתצוגת התמונות. עוד הוסיף החשוד ואמר כי חרף נסיעותיו הרבות לאילת טרם מצא דירה וחנות.
 
על פי הבקשה, החשוד, בן 29 עוסק בגיזום עצים ייבא בעבר תשמישי קדושה של הדת הנוצרית, איקונים. כיום, איננו בעל עסק לממכר איקונים ואינו רשום במע"מ. לחשוד שתי תפיסות קודמות של איקונים, האחת מ-27 במרץ 2007 והשנייה מ-14 בפברואר 2008. על פי החשד, החשוד מצא בהברחת האיקונים והעברתם לאילת שיטה להתחמק מתשלום מע"מ כחוק.
 
כאמור, כבוד השופט בני שגיא מבימ"ש השלום בת"א הורה על שחרור החשוד בתנאים מגבילים.