מכס נתב"ג מנע הברחת תכשיטים בשווי 20 אלף דולר

בתוך חבילה מאובטחת של יהלומים בשווי 200 אלף דולר, הפטורים ממכס, נתפסו התכשיטים שאינם פטורים ממכס. החשוד, המתגורר בהונג קונג, נעתר עם הגיעו לארץ ושוחרר בתנאים מגבילים


00:00 ,27.01.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בתוך חבילה מאובטחת של יהלומים בשווי 200 אלף דולר, הפטורים ממכס, נתפסו התכשיטים שאינם פטורים ממכס. החשוד, המתגורר בהונג קונג, נעתר עם הגיעו לארץ ושוחרר בתנאים מגבילים
 
בית משפט השלום ברמלה הורה אתמול על שחרורו הערובה של גבריאל יוסיבוף (35), סוחר יהלומים מבני ברק, שמתגורר בהונג קונג, החשוד בהברחת תכשיטים ויהלומים.
 
מבקשת המעצר כפי שהוגשה על ידי יחידת הסמים במכס נתב"ג עולה כי 18.12.08 הגיע נציג חברת בלדרות מאובטחת על מנת להצהיר על יהלומים של החשוד. היהלומים הוצהרו ברשימון מקוצר וצוין כי עלותם נאמדת ב-200 אלף דולר. בודק המכס שיקף את החבילות המוצהרות כמכילות יהלומים ומצא בתוכן תכשיטים שהוערכו ב-20 אלף דולר, לפיכך נתפסו כל החבילות בחשד להברחת תכשיטים ויהלומים.
 
בשל היות החשוד ישראלי המתגורר בהונג קונג, לא ניתן היה לחקור אותו. אולם, מחקירת עובדת משרדו עלה חשד כי במשך תקופה ארוכה הבריח החשוד תכשיטים בתוך חבילות יהלומים, הפטורים ממסים, בעוד על תכשיטים חלה חובת תשלום מסים, על פי החשד התכשיטים הוסלקו בתוך היהלומים על מנת להתחמק מתשלום מסים.
 
עוד מצוין בבקשת המעצר כי חל איסור לייבא דברים אחרים בתוך חבילות יהלומים המיועדות להעברה בתאום המכס לבין המפקח על היהלומים במשרד התמ"ת ובבורסת היהלומים.
 
ב-25.12.08 הוצא נגד החשוד צו מעצר בהעדרו. עם הגעת החשוד אתמול ארצה, הוא נעצר ונחקר ביחידת הסמים במכס נתב"ג. לדבריו, אכן התכשיטים הגיעו לישראל ללא דיווח למכס וללא דיווח למפקח על היהלומים, בטעות. עוד ציין החשוד כי בעבר היו שני מקרים בהם הגיעו תכשיטים במשלוחי היהלומים, באחד מהם התכשיטים הוחזרו לחו"ל ללא דיווח למכס ובמקרה השני שולם קנס ע"ס אלפי דולרים.
 
כאמור, כבוד השופט זכריה ימיני מבית משפט השלום ברמלה הורה על שחרור החשוד בתנאים מגבילים.