מכס חיפה נערך להפעלה מבצעית של משקף המכולות

תקופת ההדרכות וההכשרות באתר המשקף יתבצעו עד ה-27 בדצמבר. משקף המכולות בחיפה אמור להתחיל בפעילות מבצעית ב-4 בינואר 2010


00:00 ,13.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

תקופת ההדרכות וההכשרות באתר המשקף יתבצעו עד ה-27 בדצמבר. משקף המכולות בחיפה אמור להתחיל בפעילות מבצעית ב-4 בינואר 2010
 
לרגל ההפעלה המבצעית של משקף המכולות בנמל חיפה אשר מתכוננת להתקיים ב-4 בינואר, 2010, הוציא מנהל בית מכס חיפה, רוני בר סיני, מכתב למשתמשים השונים באתר המשקף ובו הוא מבקש שיתוף פעולה מכל המשתמשים במהלך תקופת ההיערכות וההכנה וכן גילוי אורך רוח והבנה באם במהלך תקופה זאת יהיו עיכובים בשחרורי סחורות מהמכס.
 
תהליכי העברת המכולות לאתר המשקף יהיו על פי המודל שנוסה בהצלחה בפיילוט מיום 8 בדצמבר 2009 בו המכס העביר מכולה מנמל חיפה עם סגר אלקטרוני לאתר השיקוף לרבות שיקוף המכולה, בדיקתו הפיסית ומתן ההתרה לרשימון ישירות מאתר המשקף ותוך בחינת כל המסרים האלקטרוניים.
 
בתקופת ההדרכות וההכשרות באתר המשקף, שיתבצעו עד ה-27 בדצמבר, בית מכס חיפה ימשיך להפעיל את כל אתרי הבידוק הקיימים בנמל חיפה ובמסופים למעט אתר שיקוף המכולות CSIבקישון. המשמעות היא שבדיקות אלה יבוצעו פיסית באתרים השונים.
 
רוני בר סיני, מנהל בית מכס חיפה, מסר לארגונים המשתמשים בנמל חיפה כי תקופת ההכשרה משמעותית מאוד ורגישה עבור בית המכס שכן תהליכי ההכשרה חשובים מאוד על מנת שעם ההפעלה המבצעית יוכל בית המכס לתת את השירות הטוב ביותר במעבר לטכנולוגיה חדישה ומתקדמת מחד ולאפשר את מתן השירות השוטף מאידך.