מכס חיפה: החל מה-5 באוקטובר יועברו מכולות יצוא למשקף באופן ממוחשב

על פי הנחיית קב"ט צפון מכולת יצוא תצא מכל אחד מאתרי האחסון לאתר משקף המכולות עם סגר אלקטרוני, ותשוב לנמל ללא סגר אלקטרוני. למכולת יצוא תינתן עדיפות כניסה לאתר


00:00 ,19.09.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי הנחיית קב"ט צפון מכולת יצוא תצא מכל אחד מאתרי האחסון לאתר משקף המכולות עם סגר אלקטרוני, ותשוב לנמל ללא סגר אלקטרוני. למכולת יצוא תינתן עדיפות כניסה לאתר
 
רוני בר סיני, מנהל המכס חיפה, הוציא לאחרונה מכתב לקהילת המשתמשים הרלוונטיים העוסקת בעניין העברת מכולות יצוא לאתר המשקף. מנהל מכס חיפה מציין במכתבו כי ביום 5 באוקטובר יחל תהליך העברת מכולות יצוא מנמל חיפה באופן ממוחשב, וזאת כחלק ממאמצי רשות המסים, והמדיניות אותה מובילה הרשות לעבודה ללא ניירת.
 
רוני בר סיני מציין במכתבו כי רשות המסים ומכס חיפה "עושים הכל על מנת לפשט את תהליכי היצוא ולאפשר שירות איכותי ומהיר", ומזכיר כי הואיל והפעלת מסרים אלקטרוניים בהפניית מכולות יצוא לשיקוף/בדיקה הינה ראשונה מסוגה בנמלי ישראל, ייתכנו בעיות בשל "חבלי לידה" בממשקי העבודה - הן תהליכיים והן מחשוביים. בר סיני מבקש כי ציבור המשתמשים יפנה את תשומת לב רשויות המכס לכל בעיה על מנת שהמכס יוכל לתת תשובות ופתרונות מערכתיים מיידיים, לקראת המעבר הצפוי לשלב האחרון בפיתוח ויישום מסרי היצוא, המתוכננים לתחילת ינואר 2011.
 
ממכס חיפה ביקשו להזכיר את עקרונות היסוד מהלווים את תהליך היצוא ללא ניירת ומדגישים כי למכולות יצוא תינתן עדיפות כניסה לאתר. עוד מציינים במכס חיפה כי בשלב זה, כל תהליך היצוא ימשיך להתבצע בליווי טופס שהוגדר ותואם בין גורמי המכס, נמל חיפה וסוכני מכס. כל מכולת יצוא/שטעון, תצא לאתר המשקף ותחזור אל שטח הנמל, עם סיום תהליך הבידוק.
 
עוד נמסר כי על פי הנחיית קב"ט צפון, מר דודי בן חיון מכולת יצוא תצא מכל אחד מאתרי האחסון לאתר משקף המכולות עם סגר אלקטרוני, ותשוב לנמל ללא סגר אלקטרוני.
 
מרשות המסים ומכס חיפה ביקשו להזכיר כי נדרשת נוכחות סוכן מכס, בעת ביצוע בדיקת יצוא באתר, עם שליפה וצרופותיה, וכן כי לא תתאפשר הכנסת משאית עם נגרר כפול והכנסת מכולה לאתר אשר לא הועמסה בקצה הסוס המוביל.