תכנית שר האוצר: ביטול מסי קנייה ומכסים בהיקף של כ-800 מיליון שקל

יבוטלו מסי קנייה ומכסים על מוצרי חשמל לבית, תאורה, תמרוקים, צעצועים, ביגוד ועוד. השר כחלון: התכנית צפויה לחסוך עד מאות שקלים בשנה למשפחה. בכוונת משרד האוצר לבטל את אלו כהוראת שעה עד לסוף שנת 2018


13:34 ,11.12.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

שר האוצר משה כחלון, הציג הבוקר (ב') את תכנית "נטו הוזלות" של משרד האוצר, הכוללת ביטול מסי קנייה ומכסים בהיקף של 800 מיליון שקלים בשנה. במסגרת התכנית יבוטלו מסי הקנייה המוטלים על מוצרי אלקטרוניקה ויבוטלו המכסים המוטלים על צעצועים, מוצרי חשמל לבית, תמרוקים, ביגוד וטקסטיל ומוצרי תאורה. ביטול תשלום המכס על מוצרים אלו צפוי לחסוך מאות שקלים בשנה למשפחה.

 

שר האוצר משה כחלון ציין במסיבת עיתונאים בערך הבוקר כי התכנית נעשתה תוך שת״פ עם אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר. כחלון ציין כי נעשה לחץ לבטל את הגבלת הרכישה בחו״ל שעומדת כיום על 75 דולר אך ציין כי במקום זאת האוצר בחר ללכת בנתיב אחר ולבטל את המכסים עבור היבואנים והצרכנים כאחד – מהלך שאמור לסייע לבעלי העסקים הקטנים למכור מוצרים במחירים מפוחתים.

 

ממשרד האוצר נמסר כי תכנית "נטו הוזלות" מהווה צעד נוסף להפחתת יוקר המחייה והיא צפויה לסייע לכלל האוכלוסייה בהפחתת העלות הממוצעת לצריכה של משקי הבית. על מנת להבטיח שביטול  המכס ומס הקנייה יגולגל לצרכנים ולא ייעצר אצל היבואנים, בכוונת משרד האוצר לבטל את אלו כהוראת שעה עד לסוף שנת 2018. ביטול  המכס יתבצע לאחר שיתקיים הליך שימוע וביטול מס הקנייה יחול עם פרסום הצו ברשומות בתוך ימים ספורים.

 

שר האוצר משה כחלון אמר במסיבת העיתונאים שכינס הבוקר כי "היום אנחנו מכריזים על 800 מיליון ש"ח נוספים שיחזרו לאזרחים במסגרת תכנית "נטו הוזלות". בשנתיים וחצי האחרונות הפחתנו מע"מ, מס הכנסה, מס חברות, הגדלנו נקודות זיכוי לזוגות צעירים עובדים. הפחתנו מכסים על מזון, הנעלה, מכשירי סלולר, מוצרי תינוקות, משקפיים ועוד. פתחנו תכנית חיסכון לכל ילד, הובלנו רפורמות בחינוך, העלנו את שכר החיילים, העלינו את שכר השוטרים, הגדלנו את קצבאות הזקנה והקצבאות לקשישים מקבלי הבטחת הכנסה, בקרוב נשלים את המהלך להעלאת קצבאות הנכים בסכום חסר תקדים של 4 מיליארד שקל. במסגרת תכנית "נטו משפחה" הוזלנו את מחירי הצהרונים, הוספנו נקודות זיכוי להורים עובדים וביצענו מהלך נוסף של הפחתת מכסים במאות מיליוני שקלים. ייסדנו את תכנית "מחיר למשתכן" שנותנת תקווה לעשרות אלפי זוגות צעירים שמעולם לא חלמו לרכוש דירה בישראל. את כל זה עשינו תוך שמירה על אחריות תקציבית. נמשיך להפחית מסים ומכסים, לפתוח את השוק לתחרות, להוזיל את יוקר המחייה ולהקל על האזרחים. שנת 2018 תהיה שנה רביעית ברציפות של הפחתות מסים".

 

מנהל רשות המסים משה אשר: "רשימת המוצרים עליהם יופחת המס כוללת פריטים הנמצאים בכל בית וגובשה כך שתשפיע על כל משפחה במדינה".

 

על פי משרד האוצר, במסגרת התכנית יבוטלו כרבע מכלל המכסים התעשייתיים אשר קיימים כיום בישראל. עיקרי התכנית הם ביטול מסי קנייה על מוצרי אלקטרוניקה כך שיבוטלו מסי הקנייה על טלוויזיות, רמקולים, מסכי תצוגה, מכשירי וידאו, מקרנים, מגברים, מערכות הגברה, מיקרופונים, אוזניות, צגי LCD ועוד והם יופחתו ל-0%.

 

כמו כן יבוטלו מכסים בעלות של 568 מיליון שקלים בשנה על מוצרי חשמל כגון מקררים, תנורים לחימום המרחב, מחממי מים, תנורים לבישול חשמליים, מקפיא ביתי, מערבלי מזון, מסחטות לפירות וירקות והם יופחתו ל-0%. כמו כן יבוטלו המכסים על נברשות, גופי תאורה ומנורות והם יופחתו ל-0%.

 

בעקבות תכנית "נטו הוזלות" יבוטלו כלל המכסים על תכשירי איפור, תכשירים לשמירה על העור, לרבות תכשירים לסינון קרני שמש או שיזוף, תכשירי מניקור ופדיקור, תכשירים לשיער ובהם שמפו, תכשירים לסלסול ועוד, סבונים מוצקים ומגבונים לחים, דאודורנטים והם יופחתו ל-0%.

 

בעקבות תכנית "נטו הוזלות": המכסים על כלל פרטי הביגוד ובהם מעילים, שמלות, חצאיות, מכנסיים, חולצות, חגורות, כפפות, גרביים, צעיפים, ג'ינסים, סוודרים, גופיות, והם יופחתו ל-0%.

 

בעקבות תכנית "נטו הוזלות": לא יוטלו מכסים על משחקי וידאו, ציוד ספורט להתעמלות, בריכות שחיה ביתיות ובריכות לילדים, פריטים לחגיגות, משחקי שולחן, משחקי חברה, משחקי מטבעות או שטרות, נדנדות, תיאטרון נייד וקלפים.