שני עולים מגיאורגיה חשודים בהברחת סיגריות

במזוודותיהם של העולים התגלו 1,130 פאקטים של סיגריות. נעצר גם המתכנן, שביקש מהעולים לרשום את המזוודות על שמם בכדי לחסוך בעלויות המטען החורג


11:39 ,21.01.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

בודקי מכס נתב"ג סיכלו ניסיון הברחה של 1,130 פאקטים של סיגריות, שהמס בגינם עומד על כ-250 אלף שקל.

 

הסיגריות הוסתרו במזוודות ובמטען של שני עולים חדשים מגיאורגיה ומשפחותיהם. מתכנן ההברחה, שהוא תושב ישראל, נעצר ושוחרר בערבות בבית משפט השלום בראשון לציון.

 

כמפורט בבקשת המעצר, המתכנן הגיע לארץ יחד עם שני נוסעים נוספים, עולים חדשים. כאשר הם עברו במסלול הירוק, נתבקשו להניח את מזוודותיהם לבדיקה. בבדיקה התברר כי המזוודות עמוסות לעייפה בפאקטים של סיגריות.

 

שני העולים נלקחו ליחידת החקירות של מכס נתב"ג, ושם הודו כי נתבקשו להעביר את המטען עבוד החשוד, אך לא ידעו מה תכולתן. גם החשוד בתכנון הודה בחקירתו כי המזוודות שייכות לו, וכי ביקש מהשניים להעביר את המטען, מאחר וחשב שהם לא ייבדקו בשל היותם עולים חדשים.

 

בהמשך החקירה התברר כי החשוד ביקש מהעולים החדשים לרשום את המזוודות שלו על שמם, לכאורה על מנת לחסוך עלויות בגין מטען חורג, והם עשו זאת על מנת לעזור לו.

 

מנהל מכס נתב"ג יוסי בן ישי: "לאחרונה חלה עלייה משמעותית בכמות התפיסות של  סיגריות. על כן אנו נוקטים במדיניות ענישה מחמירה, לרבות הגשת כתבי אישום מהירים נגד המבריחים ומפעיליהם".