שני אנשי צוות אויר חשודים בהברחת סיגריות

תופעת הברחת סיגריות ממדינות חברהעמים ורוסיה נמצאת בעליה מתמדת ורק בשבועיים האחרונים נתפסו כ- 14 חשודים שוניםאשר הבריחו כמות מסחרית של סיגריות‏


00:00 ,24.10.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

שני עובדי צוות אוויר בחברת התעופה הלאומית של אוקראינה, החשודים בהברחת 133קרטונים של סיגריות, נעצרו ושוחררו היום בערובה, בבית משפט השלום ברמלה, כבוד השופט ד"ר עמי קובו.

יחידת הסמים במכס נתב"ג, שלרשות המסיםבישראל עצרה ב-21 לחודש עם הגיעם מאוקראינה את אולכסנדר אוסטין, דייל ראשי בחברת אירוסוויט, ואינה צ'ומק, דיילת אויר בחברה, בטיסה בהשימשו כאנשי צוות ועברו עם כבודתם במסלול הירוק.

החשודים הופנו לבדיקה אשר במהלכה נמצאו ברשותם 133 קרטונים של סיגריות תוצרתחוץ, 78 קרטונים ברשות החשוד ו- 55 קרטונים ברשות החשודה. לפי הבקשה, מחקירת החשודים עולה כי הם ניסו להבריח את הסיגריות לארץ ולהתחמק מתשלום המסים החלים בגינן. לטענתם, כל הסיגריות שנתפסו שייכות לחשודה והחשוד סייע בהברחה בשל הכמות הגדולה של הסיגריות. עוד טענו החשודים בחקירתם כי התבקשו ע"י מכרים באוקראינה להעביר את הסיגריות לארץ לידי אדם בשם יעקב, האמור ליצור קשר עם החשודה בהגיעה לבית המלון בתל אביב.

סך המסים שנגרעו בגין הברחה זו נאמדים ב- 30,000 שקל.

עוד נכתב בבקשה כי החשודים, המגיעים לעתים תכופות לישראל במסגרת תפקידם כאנשיצוות אויר, אמורים לדעת את נהלי ודרישות המכס והעובדה כי ניצלו לרעה את תפקידםלביצוע ההברחה הינו דבר חמור.

נציין כי תופעת הברחת סיגריות ממדינות חברהעמים ורוסיה נמצאת בעליה מתמדת ורק בשבועיים האחרונים נתפסו כ- 14 חשודים שוניםאשר הבריחו כמות מסחרית של סיגריות.

בית המשפט הורה על שחרור החשודים בתנאים מגבילים: עיכוב יציאה מהארץ ל- 14 יום,התחייבות עצמית, ערבות צד ג', הפקדה בנקאית ועוד.