רשות המסים פרסמה הבוקר סקירה של ענף הרכב, בהתבסס על נתונים מלאים לשנת 2021 ונתונים ראשוניים לשנת 2022. מהסקירה עולה כי בשנת 2021 גדל שיעור הרכישות של רכב חשמלי, משיעור זניח של עשיריות אחוז עד ל- 3.9%, אך העלייה המשמעותית ביותר חלה בשנת 2022 בה שיעור היבוא על פני השנה היה 10.7% ולקראת סוף 2022 היה מעל 20%. גם היצע הדגמים החשמליים הורחב משמעותית.
מס הקנייה הממוצע לרכב נוסעים עלה בשנים 2021 ו-2022 בעקבות העלאת המיסוי על רכב היברידי ופלאג אין. מס קניה ממוצע לרכב נוסעים עד על 38 אלף שקל ושיעור של 61.4% מערך היבוא, ובתחילת 2022 עלה מס הקנייה הממוצע ל-40.4 אלף שקל ליחידת רכב. עם זאת, רמת המיסוי הן בסכומים השקליים והן כשיעור מערך היבוא, נמוכה משמעותית מזו שהייתה קיימת לפני הפעלת המיסוי הירוק ב- 2009.
משנת 2021 ואילך בוצעו עדכונים בתמריצים למערכות בטיחות מתקדמות ברכב, בהתאם לשינויים הטכנולוגיים והרגולטוריים בתחום. בשנת 2021 94% מכלי הרכב המיובאים קיבלו רמות אבזור חיוביות (שונות מ-0), כאשר שיעור כלי הרכב שהגיעו לרמת אבזור גבוהות - 5 ומעלה - עמד על 74%. בחודשים ינואר-אפריל 2022 96.7% מכלי הרכב המיובאים קיבלו רמות אבזור חיוביות (שונות מ-0), כאשר שיעור כלי הרכב שהגיעו לרמת אבזור גבוהות - 5 ומעלה - עמד על 86.1%.
בשנת 2021 ובמיוחד בשנת 2022 חלה עליה במחירי רכב חדש, אשר מוסברת בבעיות היצע בכלל העולם - תחילה בשל מגפת הקורונה והחל מפברואר 2022 גם בשל המלחמה באוקראינה, אשר גרמה למחסור בחומרי גלם מסוימים וחלקים הנדרשים ביצור כלי רכב. מחירי רכב משומש היו במגמת ירידה מאז 2008, אך החל משנת 2019 חל היפוך במגמה זו, ובמחירי הרכב המשומש נרשמה עלייה של כ-10 נקודות אחוז נכון לאוקטובר 2022.