רשות המסים נפרדה מדורון ארבלי

בארוע מרגש בהשתתפות צמרת רשות המסים נחשפו האורחים למסלול חייו של ארבלי החל מלימודיו כחניך בפנימיה הצבאית של ביה״ס הריאלי בחיפה, דרך המסלול הצבאי שלו כקצין מודיעין, ומאז בתפקידיו השונים במינהל המכס עד לתפקיד מנהל רשות המסים וראש מינהל המכס


10:30 ,18.02.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

בארוע פרידה מרגש ורב משתתפים נפרדה אמש רשות המסים מדורון ארבלי שכיהן כראש מינהל המכס וכמנהל רשות המסים עד לאחרונה. בארוע לקחו חלק מאות אנשים, עובדי ומנהלי רשות המסים בעבר ובהווה ונציגי הארגונים הכלכליים.

 

הארוע נוהל בסגנון תכנית הטלויזיה ״חיים שכאלה״ והאורחים נחשפו למסלול חייו של ארבלי החל מתקופת לימודיו כחניך בפנימיה הצבאית של ביה״ס הריאלי בחיפה, דרך המסלול הצבאי שלו כקצין מודיעין ששוחרר בדרגת רב סרן ומאז בתפקידיו השונים במינהל המכס. אל הבמה נקראו דמויות מרכזיות מחייו של ארבלי: משפחתו הקרובה, עמיתיו למקצוע לאורך השנים וחברים קרובים.

 

בין שורת המברכים היה נשיא לשכת הספנות ד״ר יורם זבה: ״לנו בלשכת הספנות יש הרבה הזדמנויות להשוות את העבודה של המכס בישראל עם אלו שבארצות אחרות, עם חוקים אחרים, עם רפורמות אחרות ובמישור הזה, דורון והצוות שלו עמדו במבחן בכבוד. אין לי ספק שהמכס בתקופתו של דורון הצטיין במשימות שלו והיה בשורה הראשונה. תמיד נזכור את הרגעים היפים ושיתוף הפעולה שלנו עם דורון ורשות המכס. תודה מקרב לב.״

 

גם אמיר שני יו״ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים וסגן נשיא לשכת המסחר ת״א, בירך במילים חמות: ״בתקופה בה ניהלת את המערכת, הייתה לך הזכות לקבל החלטות בעלות השפעה לאומית לשנים הבאות. הצלחת להביא לשיתוף פעולה בין עובדי המכס לקהילית סוכני המכס במסע הארוך, ולא אחת, המתסכל והמייגע. מסע אשר מטרתו המשותפת לכולנו - לשיפור, פישוט וייעול של תהליכי המכס. קהיליית סוכני המכס והמשלחים זכתה לשתף פעולה עם ראש מינהל מכס אשר ידע לדבר בגובה העיניים. איש מקצוע שצמח במערכת ומבין אותה היטב, ששוקל את טובת מערך סחר החוץ בראייה מפוקחת, מקצועית ועניינית״.

 

רן סופר יו״ר ועד ארצי מכס ומע״מ ציין כי הם נפרדים ״מאחד המותגים שייזכר בדפי ההסטוריה של רשות המסים״, גם חבר וגם עובד, אשר לדבריו ״לקח את רשות המסים והעיף קדימה״.

 

יוסי יהודה, סמנכ״ל בכיר למשאבי אנוש, סיפר על החברות האישית שלו עם דורון. ״מהרגע הראשון נקשרנו אחד לשני. ראוי לציין שתמיד דאגת לפרט - לכל עובדת ועובד. עשית למען המדינה ובעדה. פעלת למען העובדים. ועתה הגיע הזמן שתעשה לביתך. אני זכיתי לחבר ולמדתי ממך המון״

 

אחרון המברכים היה משה אשר, מנהל רשות המסים ששיבח את דורון על העשיה והוסיף: ״אני ודורון נכנסנו לסיטואציה מוזרה שיצרה התנגשויות כאלה ואחרות. דיברתי עם דורון בנושא הזה לא פעם. בזכות דורון ומי שהוא והכימיה שנוצרה ביננו יכולנו, דורון כמוביל הארגון ואני כמשנה, להוביל את הארגון הלאה בצורה מוצלחת. רבות דובר על האישיות המיוחדת של דורון ואני מודה לך אישית״.

 

דורון ארבלי היה נרגש מאד. בדברי הפרידה הוא אמר: ״ארגון גדול יודע גם להיפרד ממנהליו והוכחתם זאת. אני מסיים פרק משמעותי בחיי עם הרגשת סיפוק ולא שוכח שלא הייתי מגיע לכבוד הזה ללא עזרתכם, עובדים ומנהלים כאחד״. הוא הודה למשה אשר על המילים החמות והתמיכה. ״הוכחנו שאפשר להתנהל גם אחרת״. 

 

הארוע לווה בקטעי מוזיקה ושירה של להקת רשות המסים והוא ננעל בארוחת צהריים.