רשות המסים בישראל נערכת להקמת יחידת אנליטים

מנהל רשות המסים, משה אשר, שב מביקור ברשויות המס בסין, בהונג-קונג ובסינגפור ודן עם בכירי המכס בנושאי קידום והחלפת אינפורמציה פיננסית אוטומטית בין המדינות. במהלך הביקור נלמד מקרוב הליך ההקמה של היחידה האנליטית שהוקמה במכס סינגפור


10:21 ,15.11.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

מנהל רשות המסים, משה אשר, והמשנה למנהל הרשות, מירי סביון, שבו לפנות בוקר מביקור בהונג-קונג ובסינגפור שם נועדו ביחד עם נציג רשות המסים בבייג'ין, אורי כליף, עם בכירי רשויות המס, דנו בנושאי חילופי מידע פיננסי אוטומטי ולמדו מקרוב על השימוש שהרשויות עושות באמצעים טכנולוגיים. קודם לכן, ביקר אשר יחד עם ראש מינהל המכס, אבי ארדיטי, בסין שם חתם על הסכם AEO להקלת הליכי יבוא וייצוא בין המדינות.

 

במהלך הביקור בהונג קונג דנו נציגי המכס הישראלי עם נציב המס, Mr. Wong Kuen-fai ובכירים נוספים באתגרים הניצבים בעידן הנוכחי מול רשויות המס והדרכים להתמודדות איתם, כולל השימוש בכלים חדשניים ושיפורים טכנולוגיים. בין היתר, שוחחו הצדדים בנושא קידום החלפת אינפורמציה פיננסית אוטומטית בין המדינות.

 

בביקור בסינגפור שם נועדו אשר וסביון עם נציב המס, , Mr Tan Tee How הושם דגש על הפן הטכנולוגי והשימוש באנליטיקה של נתונים בעבודת רשויות המס. אשר וסביון ביקרו ביחידה האנליטית שהוקמה על ידי רשות המסים של סינגפור לפני כחמש שנים ולמדו מקרוב על תהליך ההקמה, האמצעים והתפוקות של היחידה וזאת כחלק מהיערכות הרשות להקמת יחידת אנליטים ברשות המסים בישראל. הצדדים גם שוחחו על ההיערכות לקראת יישום מנגנון החלפת המידע הפיננסי האוטומטי במסגרת פרויקט ה-CRS בו חברה גם סינגפור.