עמית ומכון התקנים: כנס בנושא רפורמות התקינה של משרד הכלכלה

במטרה לעזור ליבואנים להבין ולהטמיע את דרישות הרפורמה, החליטה חברת עמית לקיים יום העיון אשר במהלכו הוסבר שינוי הקונספט הנובע מהרפורמה ואחריות היבואן. בכנס, בהובלת אמיר שני, בעלי חברת עמית ולשעבר מ״מ יו״ר מכון התקנים, השתתפו למעלה מ-150 לקוחות ממגוון המגזרי


10:31 ,16.07.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת עמית בשיתוף עם מכון התקנים הישראלי קיימה יום עיון בנושא רפורמות התקינה של משרד הכלכלה. לאחר מספר וובינרים אשר התקיימו בשיתוף עם משרד הכלכלה, התברר כי יבואנים נדרשים להתמודד לא רק עם חוסר במידע אלא גם ובעיקר עם הכנת ובדיקת קבילות תיקי מוצר. 

 

במטרה לעזור ליבואנים להבין ולהטמיע את דרישות הרפורמה, החליטה חברת עמית לקיים יום העיון אשר במהלכו הוסבר שינוי הקונספט הנובע מהרפורמה ואחריות היבואן ברמת המאקרו מחד והתהליכים הנדרשים ברמת המיקרו, מאידך. במסגרת יום העיון קיבלו המשתתפים תמונה מפורטת של שתי הרפורמות: ״לא עוצרים בנמל״ ורפורמת ״מה שטוב לאירופה טוב לישראל״. 

 

בכנס השתתפו למעלה מ-150 לקוחות ממגוון המגזרים במשק: מגזר הרכבים, ציוד רפואי, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, ריטייל, צעצועים, חלקי חילוף ועוד.

 

את הכנס פתח אמיר שני, יו״ר ובעלים של חברת עמית שמלווה את הרפורמה ב-8 שנים האחרונות כדירקטור במכון התקנים ולשעבר מ״מ יו״ר מכון התקנים. גלעד גולומב, מנכ״ל המכון התקנים, עדכן בהתפתחויות אותן עובר מכון התקנים אשר נובעות מהרפורמה וכן קיבלו המשתתפים סקירה על פיתוח מוצרים חדשים ובדיקות וולנטריות לצורך בידול על המדף וגידור אחריות היבואן. הגב׳ ליאת הדר שרביט, מנכ״ל עמית, הציגה בפני הקהל את מכלול הממשקים של היבואנים מול סוכן המכס במסגרת הרפורמות.

 

בפני היבואנים הוצגו פתרונות ניהול תיקי מוצר בבית היבואן כמו גם פתרון משולב של עמית לוגיסטיקה, מורה נבוכים לגבי הטפסים החדשים, הנספחים הנדרשים כמו גם פתרונות מוצעים לאימוץ חלופות ליבוא בכפוף לסעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי. בכנס התקיים, בנוסף, פאנל מומחים אשר העניק ייעוץ ללקוחות לגבי מוצריהם.