נתפסו 3,000 כדורי אקסטזי

שני משלוחים נתפסו על ידי חוקרי יחידת סמים ומודיעין במכס נתב"ג ומרכז. מדובר בסם מסוג יאבה, הגורם להתפרצויות אלימות ולנזק לכליות ולריאות


00:00 ,11.11.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

כ-3,000 כדורי אקסטזי מסוג יאבה ("הסם המשוגע") נתפסו ביומיים האחרונים בפעילות משולבת של יחידת הסמים ויחידת המודיעין של בית המכס בנתב"ג ויחידת הסמים של מכס מרכז.

המשלוחים יועדו ליישובים שונים בארץ. אחד הוטמן בתחתיות של קופסאות המכילות מוצרי קוסמטיקה והשני בתוך קופסה המכילה ממרח דגים.

סם ה-YA-BA"" מבוסס על מתאמפטמין ומכיל גם חומרי צבע וקפאין בכמות גדולה מאוד. למרות גודלו הקטן של הכדור, הרכבו הייחודי גורם להתמכרות קשה ולתופעות לוואי של התפרצויות אלימות, גירוד עז של פני העור, עד יצירת כיבים על הגוף, כתוצאה מתחושת הנמלים הזוחלות מתחת לעור, נזק לכליות ולריאות ועוד.

במטה הסמים של רשות המסים מצביעים על העלייה הגוברת בחודשים האחרונים בהברחת סם זה, אשר נתפס כמעט מדי יום גם על ידי חוקרי יחידות הסמים של רשות המסים באשדוד ובחיפה, וכן על ידי מדור כלבני הסמים של המכס.

הסם, שעלותו הממוצעת היא כ-300 שקל לכדור, נשלח לרוב באמצעות הדואר ומוסלק במוצרי מזון, תרופות, ממרחים, קוסמטיקה, פסלי בודהה, מסגרות, תמונות ועוד.

בתקופה האחרונה נתפסו על ידי עובדי המכס כמויות עצומות של כ-5,000 כדורים מדי חודש, בחבילות שמגיעות מתאילנד ומיועדות לעובדים הזרים בקיבוצים ובמושבים.

במטה הסמים של רשות המסים מבהירים כי הם פועלים להעלאת המודעות של ועדת הסמים בכנסת למסוכנות הסם ולתפוצתו הרחבה, וכי בכוונתם להמשיך ולמנוע החדרת כדורי יאבה לארץ.