נעצרו חשודים בעבירות מס במאות מיליוני שקלים

לאחר חקירה מורכבת של רשות המסים, נתפסו היום מספר חשודים בעבירות מס חמורות בהיקפים של מאות מיליוני שקלים. מדובר בקבוצת חברות העוסקת בתחום יבוא-יצוא, ייצור ושיווק מוצרי עץ בחיפה


00:00 ,14.03.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

עם סיומה של חקירה סמויה, שכללה פעילות מודיעינית מאומצת והתנהלה בעשרת החודשים האחרונים תחת השם "בובת עץ", נעצרו הבוקר על ידי משרדי החקירות של רשות המסים בחיפה עשרות חשודים בחשד לביצוע עבירות מס חמורות בהיקפים של מאות מיליוני שקלים ובחשד לעבירות חמורות על החוק לאיסור הלבנת הון, בהיקפים של מאות מיליוני שקלים.

מרשות המסים נמסר כי, החקירה, מהמורכבות שידעה חטיבת החקירות ברשות המסים, מתמקדת בקבוצת חברות העוסקת בתחום יבוא-יצוא, ייצור ושיווק מוצרי עץ בחיפה. בחקירה נוטלים חלק משרדי חקירות מכס ומע"מ חיפה והצפון ומשרד חקירות מס הכנסה חיפה והצפון, וכן יחידות נוספות של רשות המסים, כ-250 חוקרים.

מהחקירה הסמויה שהתנהלה עד היום, עלו חשדות לעבירות מס חמורות שבוצעו בארץ ובחו"ל, תוך ניהול מערכת סבוכה של חברות, שייעודה הלבנת הון והברחת רכוש, עבירות על חוק קרן פיצויים במלחמת לבנון השניה, עבירות מס בהיקפים עצומים, על פקודת המכס וחוק מע"מ, על פקודת מס הכנסה וחוק מסמ"ק. מדובר בעבירות הכוללות שימוש בחשבוניות פיקטיביות במאות מיליוני שקלים, תשלום משכורות בשחור לסוכנים ולעובדים, הפקדת כספים בשחור בצ'יינג'ים ועוד.

 

עוד נמסר כי, עם המעבר לחקירה גלויה נערכו הבוקר עשרות חיפושים בבתי מעורבים, במשרדי בתי עסק, כספות מחסנים וצ'יינג'ים ונתפס חומר חשבונאי רב, מחשבים ומסמכים רבים. כמו כן, חולט רכוש של מעורבים בשווי של עשרות מיליוני שקלים, בין היתר רכבי יוקרה, מזומנים, שיקים ועוד.

 

עוד ציינו כי, בתום פעולות החיפוש נלקחו מעורבים רבים לחקירה במשרדי החקירות של רשות המסים בחיפה. המעורבים העיקריים יובאו היום להארכת מעצרם בבית משפט השלום בחיפה. כמו כן, צפויים מעצרים של מעורבים נוספים.