נטו הוזלות: שר האוצר חתם על הצווים לביטול המכס

ביטול המכסים ייכנס לתוקף כבר בימים הקרובים בהוראת שעה שתוקפה עד ל- 31.12.18 ויכלול מוצרי הלבשה וטקסטיל, חשמל, תמרוקים, צעצועים ועוד. כחלון: מצמיחים את המשק ומוזילים את יוקר המחייה


13:23 ,22.01.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

שר האוצר, משה כחלון, חתם על הצווים שיביאו לביטול המכסים על מספר רב של מוצרים במסגרת תכנית ״נטו הוזלות״. ביטול המכסים ייכנס לתוקף כבר בימים הקרובים בהוראת שעה שתוקפה עד ל- 31.12.18, ויכלול מוצרי ההלבשה ומוצרי טקסטיל נבחרים, מוצרי תאורה, מוצרי חשמל ביתיים וחלקיהם ובהם מקררים, מקפיאים, תנורי חימום ובישול, מערבלי מזון ועוד. כמו כן, יבוטל המכס על תמרוקים וקוסמטיקה, צעצועים ואביזרי ספורט. הצווים ייכנסו לתוקף עם פרסומם ברשומות.

 

הצווים נחתמו במסגרת התכנית הכלכלית ״נטו משפחה״ שמטרתה להקל על יוקר המחייה בישראל. בתום הוראת השעה ייבחנו אפקטיביות הצו ומידת השפעתו בהתחשב באילוצים פיסקליים בהכנת תקציב המדינה לשנת 2019. הפסד ההכנסות בגין ביטול המכסים עומד על כ-543 מיליון שקל שמתווספים לביטול מסי קנייה על מוצרי אלקטרוניקה בהיקף של 245 מיליון שקל, עליהם חתם  כבר שר האוצר בחודש שעבר.

 

שר האוצר, משה כחלון אמר: ״חתימת הצווים והשלמת המהלך הם המשך ישיר של המדיניות שלנו- להפחית מסים ומכסים, להחזיר את עודפי הגבייה לאזרחים ולהצמיח את המשק. שנת 2018 היא שנת תקציב רביעית ברציפות של הפחתות מסים ומכסים עבור האזרחים. המהלכים האלו מסייעים גם ליבואנים הקטנים והבינוניים וגם לצרכני הקצה. אנחנו כבר רואים את ההשפעות שלהם בצמיחה, בגידול בצריכה הפרטית ובהוזלות מחירים״.