נ נח נחמן מבריח

שני אברכים מישיבת פוניבז' בבני ברק, ששבו לארץ מאומן, אוקראינה, חשודים בהברחת 3,500 חפיסות סיגריות


00:00 ,23.10.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

תופעת הברחת סיגריות על ידי בלדרים מאוקראינה לישראל תפסה תאוצה בשנה האחרונה ובמכס נתב"ג גמרו אומר למגר תופעה זו.

אתמול (ג') הובאו לבית המשפט השלום בתל אביב שני תלמידי ישיבה, שניסו להבריח ארצה כ- 3,500 חפיסות סיגריות לישראל. על פי החשד, הם שימשו בלדרים בעסקה.

שני האברכים מירושלים לומדים בישיבת פוניבז' בבני ברק. אתמול הם חזרו ארצה בטיסה מקייב, לאחר ביקור באומן. כשעברו השניים במסלול הירוק, הם התבקשו על ידי בודקי המכס לשקף את כבודתם ואז התברר כי החשד שעוררו בעיניי הבודקים לא היה סתמי. ברשותו של אחד נתפסו 1,460 חפיסות סיגריות וברשותו של השני נתפסו 2,000 חפיסות סיגריות, עליהם לא טרחו להצהיר עם כניסתם.

חוקרי מכס נתב"ג חקרו את שני האברכים, שהודו בהברחת הסיגריות. בחקירה עלה כי שהייתם של השניים באוקראינה נמשכה יום אחד בלבד והם משמשים בלדרים. לדברי האברך הראשון, הוא אמור היה לקבל 2,000 שקל עבור ההברחה. לאברך השני, כך מסר, הובטח סכום כסף משמעותי.

החשודים מסרו לחוקרים את שמו של אדם נוסף, השוהה בחו"ל, אליו הם אמורים היו להתקשר עם הגעתם ארצה, והוא אמור היה למסור להם את שמו של איש הקשר בארץ, שיקבל את הסיגריות. אולם, שיחת הטלפון המבוקרת לאדם הנוסף השוהה בחו"ל נשארה מיותמת, שעה שהוא לא השיב כלל לשיחות.

האברך הראשון חשוד בהשתמטות מתשלום מסי יבוא בסך 30 אלף שקל והאברך השני חשוד בהשתמטות מתשלומי מסי יבוא בסך 41 אלף שקל. כך עולה מבקשת הארכת המעצר שהוגשה לבית המשפט על ידי יחידת הסמים של מכס נתב"ג.

השופטת תרצה שחם-קינן הורתה על שחרור החשודים בתנאים מגבילים: ערבות עצמית בסך 1,500 שקל כל אחד, ערבות צד ג' בסך 5,000 שקל לכל אחד, הפקדת מזומן בסך 3,500 שקל על ידי כל אחד מהחשודים, צו עיכוב יציאה מהארץ ועוד.