משרד החקלאות: מכסה לייבוא ביצים בפטור ממכס

המכסה, לייבוא ביצי מאכל בפטור ממכס בהיקף של 45 מיליון ביצים, תהיה פתוחה עד סוף אוקטובר במטרה לשמור על רציפות האספקה במהלך חגי תשרי. פתיחת המכסה אושרה בהתאם להערכות המצב ותחזיות ייצור הביצים בישראל ועל מנת לענות על הביקוש המוגבר במהלך חגי תשרי


13:20 ,20.08.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד החקלאות וביטחון המזון הודיע אתמול (ב׳) על פתיחת מכסה לייבוא ביצי מאכל בפטור ממכס בהיקף של 45 מיליון ביצים. המכסה תהיה פתוחה עד סוף אוקטובר במטרה לשמור על רציפות האספקה במהלך חגי תשרי. 

 

פתיחת המכסה אושרה בהתאם להערכות המצב ותחזיות ייצור הביצים בישראל ועל מנת לענות על הביקוש המוגבר במהלך חגי תשרי.

 

ככלל, בישראל מיוצרות בממוצע כ-2.2 מיליארד ביצי מאכל בשנה, המספקות את הצריכה המקומית. כ-70% מלולי המטילות של ישראל מרוכזים בגליל ובגולן, והם מייצרים כמיליארד ו-600 מיליון ביצים בשנה - כ-73% מסך התוצרת הארצית. ניתן לייבא לישראל ביצים מאזורים חופשיים משפעת עופות מהמדינות הבאות: איטליה, פולין, אוקראינה, ספרד, פורטוגל, בולגריה ומארה״ב ביצים לתעשייה. 

 

כזכור, בחודש ינואר 2024 נפתחה מכסת ייבוא פטורה ממכס על סך 30 מיליון ביצים בהתאם לתחזית לירידה בייצור המקומי הן בשל מזג האוויר החורפי והן בשל המצב הביטחוני, והיא נוצלה במלואה. בנוסף, בחודש מרץ נפתחה מכסה לרגל חג הפסח על סך 50 מיליון ביצים ותוספת של 30 מיליון נוספים, שמתוכם נוצלו 40 מיליון ביצים. כך גם, בחודשי הקיץ הנוכחיים יולי ואוגוסט נפתחה מכסה של 15 מיליון ביצים שחולקה במלואה.