מכון התקנים מציע ליצואנים התאמת רישום לדרישות אירופיות

תקנה של האיחוד מחייבת יצרנים לרשום כימיקלים מסוימים בשורה ארוכה של מוצרים, תהליך הדורש ידע בנהלים


11:05 ,25.05.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות התקנה האירופאית (1907/2006) REACH– (Registration, Evaluation Authorization & restriction of Chemicals ), המחייבת יצרנים לרשום כימיקלים מסוימים, ששימשו בתהליך הייצור של מוצריהם, מציע מכון התקנים הישראלי ייעוץ, הערכה, אישור ורישום של הכימיקלים בהתאם לאותן תקנות.

 

רישום על פי דירקטיבת REACH דורש ידע ספציפי ומומחיות והוא נעשה דרך ישות אירופאית ייעודית. חשוב לציין, כי במקרים בהם רשויות האכיפה באירופה מגלים כי הרישום לא בוצע כנדרש, הענישה גוררת עלות כספית גבוהה והפסד שוק.

 

מכון התקנים הישראלי חתם על הסכם עם קבוצת  TUV RH, ולפיו חברת הבת שלה LUX CONTROL, תשמש כנציגה הבלעדית לצורך רישום .REACH המעבדה לכימיה וטקסטיל של מכון התקנים תשמש כנציגה הבלעדית בישראל למתן שירות זה, ובכך תקל על היצואנים את תהליך הרישום המסורבל.

 

תקנות REACH החדשות משפיעות על המוצרים המיוצאים לאירופה, כגון מוצרי פלסטיק, קוסמטיקה, טקסטיל, עור, מזון, צעצועים, ריהוט, ציוד ספורט, מכשירי חשמל, מזון  ועוד. אסור למוצרים המכילים חומרים לא רשומים ולא מאושרים להימצא בגבולות האיחוד האירופי.

 

מנכ"ל מכון התקנים דני גולדשטין: "רישום REACH יתבצע מעתה במסגרת מכון התקנים והיצואן יוכל לקבל סל שירותים מלא תחת קורת גג אחת, ובכך למנוע עבירה על החוק במדינות אירופה הדורשות את רישום ה  "REACH.

 

"יצוא מוצלח של מוצר מחייב עמידה בדרישות הרגולציה של שוק היעד. השמטת פרט, או אי-דיוק בעמידה בדרישות, עלולים לגרום לעיכוב סחורה בנמל היעד ואף להחזרתה, תוך גרימת נזק כספי ותדמיתי משמעותי ליצואן".