מינהל המכס מבהיר: היטל מלחמה על הביטוח הימי לא ייכלל בערך העיסקה

כפיר חן, ראש מינהל המכס, קבע אתמול כי אין לכלול בערך העסקה לצורך חישוב מסי יבוא את עלויות ביטוח מטענים ימיים ואוויריים מפני נזקי מלחמה באמצעות קרן מס רכוש החל מיום 23/10/2023


07:46 ,08.11.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

ראש מינהל המכס, כפיר חן, הוציא אתמול הנחיה בדבר אי הכללתן של עלויות הובלה (ביטוח מטענים מפני נזקי מלחמה באמצעות קרן מס רכוש) בערך העסקה לצורך חישוב מסי יבוא. 

 

במכתבו מציין ראש מינהל המכס כי ״בהמשך להנחייתי בדבר אי הכללתן של עלויות ההובלה בערך העסקה לצרכי מכס סימוכין 679412 מתאריך 16 לאוקטובר 2023 ובנוסף לאמור בה, בהתאם לסמכותי לפי סעיף 133(א)(5)(א) לפקודת המכס, אני קובע כי אין לכלול בערך העסקה לצורך חישוב מסי יבוא את עלויות ביטוח מטענים ימיים ואוויריים מפני נזקי מלחמה באמצעות קרן מס רכוש החל מיום 23/10/2023. 

 

מובהר, כי מדובר בעלויות של פרמיית הביטוח שתשולם על ידי היבואנים בגין סיכוני מלחמה וטרור שיכוסו על ידי קרן מס רכוש. על היבואן להוכיח את קיומן של העלויות הנוספות האמורות. בהתאם, היבואן יצרף להצהרת היבוא מסמכים על העלויות המקוריות והעלויות הנוספות וזאת לצורך הוכחה כי העלויות האמורות עומדות בתנאים המפורטים לעיל. 

 
אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר: ״מבקש להודות לראש מינהל המכס, כפיר חן, על התגובה המהירה ועל החיסכון שיתבטא בחיובי המס על היטלי המלחמה בביטוח הימי״.