לין למנהל רשות המסים: הרחב האזור המיוחד לקבלת שכר מטווח של 40 ל-80 ק״מ

נשיא איגוד לשכות המסחר שיגר אמש פנייה דחופה אל ערן יעקב בה כתב כי ״נוכח הוראת פיקוד העורף על סגירת בתי הספר והעסקים בגוש דן ביום 12.11, אני סבור כי יש להרחיב את האזור המיוחד המוגדר בהוראות הביצוע לקבלת שכר״


10:48 ,14.11.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שיגר אמש פנייה דחופה אל ערן יעקב מנהל רשות המסים, וזאת בנוגע תיקון תקנות מס רכוש וקרן פיצויים (תשלום פיצויים) (נזק מלחמה ונזק עקיף) הוראת שעה והוראת ביצוע.

 

על פי פנייתו של לין הוא מבקש להרחיב את האזור המיוחד המוגדר בהוראות הביצוע לקבלת שכר מטווח של עד 40 ק״מ מגבול רצועת עזה ל-80 ק״מ.

 

לין כותב במכתבו למר ערן יעקב, מנהל רשות המסים, כי ״כיום רק מעסיקים בטווח של 0-40 ק״מ מרצועת עזה זכאים לשכר בגין יום היעדרות של עובדיהם בכפוף לתנאים המפורטים בתקנות.

 

״נוכח הוראת פיקוד העורף על סגירת בתי הספר והעסקים בגוש דן ביום 12.11, אני סבור כי יש להרחיב את האזור המיוחד המוגדר בהוראות הביצוע לקבלת שכר של סגירת מוסד חינוך וכל עסק מטווח של עד 40 ק״מ מגבול רצועת עזה ל-80 ק״מ.

 

ההוראה חריגה של פיקוד העורף מיום ג׳, 12 בנובמבר, חייבה את העסקים לסגור את הפעילות, אפילו חלקית, כמו כן, בגלל סגירת מוסדות החינוך נאלצו מעסיקים רבים לשחרר עובדים על מנת שישהו עם ילדיהם בבית. תוקף מיוחד אף ניתן בהרחבת אזור החירום בתוקף החלטת שר הביטחון״.

 

לין ציין עוד כי ״חשוב שתצא הודעה מוסמכת ובהקדם על מנת למנוע תהיות והעדר מידע נאות לבעלי העסקים״.