כ-40 טון טבק הוברחו לישראל במהלך 2014 מירדן וממצרים

התפיסות במעבר הגבול אלנבי במהלך השנה כללו גם 1.3 מיליון חפיסות סיגריות, כשבמעבר ניצנה נתפסו 150 ק"ג חשיש ו-15 ק"ג קוקאין טהור


10:55 ,07.01.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

עובדי מכס אלנבי סיכלו השנה ניסיונות הברחה של כ-40 טון של טבק לגלגול ולנרגילות בשווי של כ-24 מיליון שקל דרך מעבר הגבול לשטחי ישראל והרשות הפלשתינאית.

 

בנוסף סיכלו עובדי מכס אלנבי החברות של 1.3 מיליון חפיסות סיגריות, הממלאות כשש מכולות. במעבר הגבול עם מצרים, המיועד למעבר מטענים בלבד, תפסו עובדי מכס ניצנה כ-950 ק"ג טבק, ששווי השוק שלו עומד על כ-600 אלף שקל.

 

בנוסף סיכלו עובדי המכס במעבר ניצנה הברחת כ-150 ק"ג חשיש וכ-15 ק"ג קוקאין טהור, ששווים כ-15 מיליון שקל. בכל מקרי ההברחה, הטבק והסיגריות ננטשו במעברים, על מנת שלא לשלם את המסים החלים עליהם, והם הועברו להשמדה. הסמים הועברו להמשך חקירה וטיפול משותפת עם משטרת ישראל.

 

סחורות נוספות שהוברחו בכמויות גבוהות השנה היו טלפונים סלולריים, מהם הוברחו כ-3,800,  וכן זהב, במשקל של כ-23 ק"ג. העלייה בכמות התפיסות השנה התאפשרה הודות לתוספת כוח אדם ושיפור האמצעים הטכנולוגיים המאפשרים גם שיפור בשירות לנוסעים.

 

מעבר הגבול אלנבי, הסמוך ליריחו, משמש למעבר סחורות, מטענים וכלי רכב בין הרשות הפלשתינאית לירדן, כמו גם לנוסעים - פלשתינאים או תיירים שאינם ישראליים. דרך המעבר עוברים כשני מיליון איש בשנה. השנה עוכבו במעבר 62 נוסעים, ש"שכחו" לדווח על מזומן שהכניסו או הוציאה ארצה, בהתאם לחובת הדיווח הנדרשת מהם במטרה למנוע הלבנת הון, אשר עומדת על סכום של 2,000 דינר ירדני.