ישראל חתמה על הסכם הכרה בתוכנית גורם כלכלי עם המכס של דרום קוריאה

הסכם AEO הבילטרלי השלישי, לאחר ארצות הברית וטייוואן, צפוי להביא להרחבת הסחר בין המדינות


13:57 ,22.03.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

מנהל רשות המסים משה אשר ונציב המכס הדרום-קוריאני נאק-הו קים (Nak-Hoe Kim) חתמו היום (א') בירושלים על הסכם להכרה הדדית בתוכנית גורם כלכלי מאושר ((Authorized Economic Operator.

 

על פי ההסכם, "גורמים מאושרים" ישראלים, הכוללים חברות ישראליות המייצאות את מוצריהן לחו"ל – וביניהן חלק מן החברות הגדולות במשק, יבואנים, סוכני מכס, משלחים בינלאומיים, נמלים ימיים, מסופים לוגיסטיים וגורמים נוספים בשרשרת האספקה - יזכו להקלות בתהליכי כניסת טובין ושחרור הסחורות בדרום קוריאה. כמו כן, מטעניהם יזכו לסיכון נמוך לבידוק, דבר שיתבטא בחיסכון בזמן ובכסף רב.

 

מאז השקת תוכנית הגורם הכלכלי המאושר הישראלית(AEO)  בסוף שנת 2010 על ידי המכס הישראלי, הוגשו למעלה מ-100 בקשות להצטרפות לתוכנית, כשעד כה אושרו עשרות גורמים, שנבחרו על סמך עמידה בקריטריונים כגון איתנות פיננסית, ציות לדיני היבוא והיצוא, וכן קריטריונים ביטחוניים. כמובן שגורמים מאושרים בתוכנית האמריקאית יזכו להקלות דומות בכניסה ובשחרור טובין בישראל.

 

ההסכם עם דרום קוריאה הינו ההסכם הבילטרלי השלישי שחותמת ישראל במסגרת תוכנית גורם כלכלי מאושר שמפעיל מינהל המכס, לאחר חתימה מול רשויות המכס של ארצות הברית וטייוואן, כשבימים אלה נמצא מינהל המכס בשלבים מתקדמים של קידום חתימה על ההסכם עם המכס בקנדה, כשרשויות מכס נוספות מצויות בתוכנית העבודה להמשך. בנוסף יצוין שמדובר בתוכנית שאומצה על ידי ארגון המכס העולמי.

 

מטרת התוכנית היא לקדם את יעילות ופישוט הסחר הבינלאומי, תוך עמידה בסטנדרטים לאבטחת שרשרת האספקה, ובכך להפחית את עלויות השילוח.

 

אשר: "ההסכם צפוי להעלות את היקף הסחר עם דרום קוריאה, העומד כיום על כשני מיליארד דולר בשנה, וכמובן לחזק את שיתוף הפעולה בין המדינות בתחומים נוספים".

 

ראש מינהל המכס אבי ארדיטי: "באמצעות הקלה על הבירוקרטיה הכרוכה בהליכי הסחר, נסייע לקידום מכירת התוצרת הישראלים וחשיפתה לשווקים חדשים".

 

נציב המכס הדרום קוריאני נאק-הו קים ציין את התרשמותו לטובה ממהירות שחרור הסחורות מהמכס בישראל ואת החשיבות המרובה שמדינתו מייחסת לקידום הסחר עם ישראל.