יהלומים הם לא לנצח

כתב אישום נגד אדם שניסה להבריח יהלומים, שעונים וכסף מזומן בשווי מיליוני שקלים; חלק מהשעונים נמכרו כשלא שולם עליהם מע"מ כחוק


10:23 ,20.11.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

כתב אישום הוגש נגד מועמד זמני לחברות בבורסה הישראלית, בגין הברחה של יהלומים, שעונים וכסף מזומן בשווי כולל של מיליוני שקלים.

 

מכתב האישום עולה כי האיש ניסה להבריח לישראל בחודש מרץ 91 יהלומים בשווי של כ-855 אלף שקל, 48 שעונים בשווי של כ-.19 מיליון שקל, וכסף במזומן במטבעות זרים שונים בסכום כולל של למעלה ממיליון שקל.

 

עוד עולה מכתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב ע"י עו"ד ליאת בכור מהיחידה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים, האיש הגיע לישראל מדרום אפריקה ועבר במסלול הירוק בנתב"ג.

 

הוא נקרא על ידי בודקי מכס נתב"ג לבדיקה, במהלכה נמצאו ברשותו 24 שעוני רולקס ושעון פנארי,91 יהלומים וכסף במזומן בשטרות שונים. יתרה מזאת, במועד שאינו ידוע, הוא הבריח עוד 24 שעונים שונים. בהברחת השעונים התחמק האיש מתשלום מע"מ בסך של יותר מ-352 אלף שקל. עם התפיסה בנתב"ג החלה נגדו חקירה במחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים.

 

יתרה מזאת, 24 מהשעונים שהוברחו ארצה נמכרו לאחרים. למרות שהנאשם קיבל תמורתם תשלום של כ-968 אלף שקל, הוא לא נרשם כעוסק מורשה, לא הוציא חשבוניות מס, לא דיווח על העסקאות ומשכך התחמק מתשלום מע"מ בסך 173,655.

 

כתב האישום מייחס לאיש, בנוסף לעבירות המס, גם עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון. הוא הפר את חובת הדיווח החלה עליו, כשנכנס לישראל עם כספים בסכום החייב בדיווח ולא עשה כן. עוד לפי כתב האישום, האיש עשה פעולות ברכוש האסור (השעונים, היהלומים והכספים) במטרה להסתיר ולהסוות את מקורו, מיקומו ותנועותיו.