טראמפ: דחייה של שבועיים בייקור היטלי יבוא על סחורה מסין

נשיא ארה״ב הודיע כי ידחה את העלאת היטלי היבוא שנקבעו ל-1 באוקטובר על סחורות בשווי 250 מיליארד דולר ביבוא מסין ל-15 באוקטובר. טראמפ: מחווה של רצון טוב


10:57 ,12.09.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא ארה״ב דונלד טראמפ הודיע אתמול כי ידחה את העלאת היטלי היבוא שנקבעו לתאריך 1 באוקטובר על סחורות בשווי 250 מיליארד דולר ביבוא מסין בשבועיים, וזאת כמחווה של ״רצון טוב״.

 

נזכיר כי משרד הסחר האמריקאי הודיע לאחרונה על העלאת היטלי היבוא על סחורה סינית בשווי של 250 מיליארד דולר מ-25% ל-30% ב-1 באוקטובר. כאמור, על פי ההודעה מאמש ההיטלים ייכנסו לתוקף כ-15 באוקטובר.

 

נציין כי החלטה זו הגיעה באותו יום בו סין הודיעה על החלטתה לפטור תרופות נגד סרטן וסחורות אחרות אמריקאיות מרשימה של היטלי מכס - צעד אותו כינה טראמפ ״מהלך גדול״.

 

נציין כי שיחות הסחר אמורות להמשיך בארה״ב בחודש אוקטובר בוושינגטון עם סגן נשיא ארה״ב, ונציג ארה״ב ממשרד הסחר ונציג משרד האוצר האמריקאי.

 

נזכיר כי טראמפ הכריז לפני שלושה שבועות על תכניות להגדלת כל היטלי המכס, מתוכננים ושכבר נכנסו לתוקף, על סחורה סינית ב-5%.

 

סגן נשיא פדרציית הקמעונאים, ג׳ונתן גולד, אמר כי ״הקמעונאים מנסים להקטין את ההשפעה של מלחמת הסחר על הצרכנים באמצעות יבוא סחורה כמה שיותר מהר לפני שהם מוצאים את עצמם מול סבב חדש של העלאת היטלי יבוא שנכנס לתוקף ומקפיץ את המחירים״.