​חשוד בניסיון התחמקות מתשלום מסי יבוא בסך 180 אלף שקל

בית משפט באשקלון שחרר בתנאים מגבילים חשוד העוסק ביבוא כלי רכב יוקרתיים. על פי החשד, הוא הגיש למינהל המכס מסמכים כוזבים


00:00 ,18.03.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

בית משפט באשקלון שחרר ממעצר בתנאים מגבילים חשוד ביבוא רכב יוקרתי, תוך ניסיון התחמקות מתשלום מס אמת.

לפי בקשת הארכת המעצר שהגיש בית מכס אשדוד,החשוד הינו יבואן של כלי רכב יוקרתיים. במסגרת פעילותו, הוא רוכש עבור ישראלים כלי רכב בחו"ל ומבצע עבורם את פעולות היבוא הנדרשות.

עוד עולה, כי בחודש פברואר השנה הוגשה למכס בקשה לשחרור רכב. בהתאם לנתוני היבוא, החשוד הוא היבואן והטובין המיובאים הם רכב השטח ריינג' רובר אוטוביוגרפי. מחקירת מכס אשדוד עלה חשד ממשי להטעיית פקיד המכס, להגשת מסמכים כוזבים לרשות המסים במטרה להתחמק מתשלום מס.     

עוד עלה מהבקשה שבחיפוש שנערך בבית החשוד נמצאו מסמכים וראיות נוספים, הקושרים אותו לביצוע פעולות יבוא של כלי רכב נוספים, שגם לגביהם עלה חשד להגשת מסמכים כוזבים בכוונה להתחמק מתשלום מסים.

בדיון בבית המשפט הדגיש בא כוח מכס אשדוד כי לפי החשד, התחמק החשוד מתשלום מסי יבוא בסך של 180 אלף שקל, בכך שהגיש מסמכי יבוא כוזבים, דהיינו, עם ערך יבוא נמוך משמעותית.

מנהל מכס אשדוד יוסי בן-ישימסר שכפי שהודגש בעבר, ובהתאם למדיניות מנהל רשות המסים, המכס ימשיך ויטפל בכל חומרת הדין בגורמים המנסים להונות את המכס: "נמגר כל ניסיון של שחרור רכב ביבוא אישי, שלא בהתאם לנדרש; קרי הגשת חשבונות עם ערך העסקה האמיתי ותשלום מס אמת בהתאם".