חשוד במאות משלוחי יהלומים מוברחים לחו"ל

חבילה שמוענה לברזיל עוררה את חשד עובד חברת שילוח. בבדיקת יחידת בקרת יבוא של מכס נתב"ג התגלו בה יהלומים מלוטשים


00:00 ,02.12.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

בעל חברת יהלומים תושב רמת גן שוחרר בערבות לאחר שנחשד בהברחת יהלומים בשווי מאות מיליוני שקלים לחו"ל, תוך הגשת מסמכים כוזבים למכס.

בנוסף נחשד האיש באי דיווח על הכנסותיו מההברחות למס הכנסה ובכך שגרע מקופת המדינה עשרות מיליוני שקלים בתשלומי מסים.

האיש נעצר לאחר שעובדי חברת שילוח הבחינו בחבילה חשודה שמוענה לברזיל, שהוצהר עליה כי היא מכילה מסמכים בלבד. החבילה הועברה ליחידת בקרת היבוא של מכס נתב"ג, ובבדיקה ידנית נתגלו בה יהלומים מלוטשים יחד עם תעודת הערכה המעידות על איכותם, גודלם ומשקלם, וכן מחירם: כ-33 אלף דולר.

מבדיקה נתגלה ששולח החבילה, תושב רמת גן, שלח כמעט 500 משלוחים קודמים בשלוש השנים האחרונות ללקוחות ברחבי העולם, שהוצהרו כמכילים מסמכים בלבד.

היש זומן לחקירה, במהלכה הודה כי 477 מהמשלוחים האלו הכילו יהלומים ולא מסמכים וטען כי ביקש לחסוך את דמי השליחות של חברות בלדרות מאובטחת, אך גם במטרה לסייע ללקוחותיו להימנע מתשלומי מכס.

בפועל, החשוד לא הצהיר על משלוחי היהלומים למפקח על היהלומים בבורסה ועל כן התעורר החשד כי הוא כלל לא דיווח לרשות המסים על הכנסותיו ממכירות אלו, המוערכות בעשרות מיליוני שקלים. על כן הועבר התיק גם לטיפולה של יחידת החקירות של מס הכנסה בירושלים.

עם האיש נעצר גם תושב בית שמש, הסוחר ביהלומים באמצעות האינטרנט, בחשד שמכר יהלומים ברחבי העולם בלפחות 110 משלוחים דומים באותה השיטה. האיש סיפר בחקירתו כי רכש יהלומים מתושב רמת גן ומכר אותם ללקוחות אחרים בחו"ל באמצעות חשבון הייצוא של החשוד הראשון וכי בהמלצתו, רשם גם הוא על החבילות כי הן מכילות מסמכים בלבד, זאת במטרה להתחמק מתשלומי מסים.

שופט בית משפט השלום ברמלה אישר את שחרורו בערבות של תושב רמת גן תמורת הפקדת 120 אלף שקל במזומן וערבויות מסוגים שונים בגובה רבע מיליון שקל, ואת שחרורו בערבות של תושב בית שמש תמורת הפקדת 30 אלף שקל במזומן ו-15 אלף שקל בערבויות, כמו גם הפקדת דרכונם.