הרפורמה במכון התקנים נדחתה לאפריל

הרפורמה במכון התקנים נדחית בפעם השנייה עד אפריל 2018. הממונה על התקינה במשרד הכלכלה: מדובר בדחייה האחרונה. הרפורמה אמורה הייתה להיכנס לתוקף בראשית אוקטובר 2017


12:36 ,09.01.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה את הצו שהגיש משרד הכלכלה לדחות בשלושה חודשים, עד ל-1 באפריל 2018, את הכניסה לתוקף של התיקונים בפקודת היבוא והיצוא במסגרת הרפורמה במכון התקנים. הממונה על התקינה במשרד הכלכלה, יעקב וכטל, אמר לחברי הוועדה בדיון כי מדובר בדחייה האחרונה. היו"ר כבל אמר בתגובה כי יותר מדי פעמים שמעו חברי הוועדה, במקרים אחרים, כי מדובר בדחייה אחרונה שאחריה הגיעה עוד בקשת דחייה, והוסיף: אני מקווה שהפעם זו באמת הדחייה האחרונה״.

 

הרפורמה אמורה הייתה להיכנס לתוקף בראשית אוקטובר 2017, אולם לפני כשלושה חודשים דנה הוועדה בבקשה דומה שהגיש המשרד, על רקע קשיים של מכון התקנים בשדרוג מערכות המחשוב הנדרש ליישומה. הבקשה אושרה וכבר אז התברר כי משרד הכלכלה מתכוון לבקש ארכה נוספת ולדחות את כניסת הרפורמה עד ל-1 באפריל 2018 ומקים מערכת מחשוב מקבילה למערכת של מכון התקנים. עוד עלה בדיון כי עלות מערכת מכון התקנים נאמדת בכ-10 מיליון שקל ועלות הקמת המערכת של משרד הכלכלה נאמדת בכ-15 מיליון שקלים נוספים.

 

בדיון היום התחייב וכטל כי המערכת הממוחשבת של מכון התקנים אכן תהייה מוכנה ב-1 באפריל השנה, והמערכת של משרד הכלכלה תהיה מוכנה ב-1 באוקטובר. היו״ר כבל ציין כי כבר בדיון הקודם לא נחה דעתה של הוועדה מכפילות המערכות והעלויות ואמר: ״מה שיפה זה שתמיד יש הסבר״.

 

ממלא מקום מנכ״ל מכון התקנים, אילן כרמית, שב וחזר על ההתחייבות שהמערכת של המכון תהיה מוכנה ב-1 באפריל.