הרפורמה במכון התקנים: הפעימה השלישית נכנסה לתוקף

אחרי מוצרי החשמל והאלקטרוניקה שלב נוסף ברפורמה במכון התקנים יוצא לדרך הפעם בתחומי הטקסטיל, ציוד היגייני, ציוד רפואי, מוצרי עץ וחלונות, בניין, מערכות אנרגיה, ציוד משרדי וגפ״מ


11:01 ,17.12.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד הכלכלה והתעשייה ממשיך את קידום הרפורמה במכון התקנים בתחום בדיקות המוצרים המיובאים ועל פתיחת תחרות בתחום זה וביטול בלעדיות מכון התקנים. מטרת המהלך - קיצור זמני האישור וההגעה לשוק של המוצרים המיובאים עליהם חל תקן רשמי, וכן הוזלת עלויות בדיקה. שתי מטרות אלו יתרמו להקטנת עלויות היבואנים והגברת התחרות. 

 

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה מודיע על כניסתה לפועל של הפעימה השלישית ברפורמה לפתיחת התחרות בתחום בדיקות התקינה ביבוא.

 

הפעימה השלישית נכנסה לתוקפה החודש וכוללת בתוכה מגוון רחב של מוצרים שחלים עליהם תקנים רשמיים בתחומים הבאים: טקסטיל, ציוד היגייני, ציוד רפואי, מוצרי עץ וחלונות, בניין, מערכות אנרגיה, ציוד משרדי וגפ״מ.

 

מטרתה של הרפורמה הינה להרחיב את מעגל המעבדות הרשאיות לאשר מוצרים מיובאים שחלים עליהם תקנים רשמיים ובכך להוזיל את מחירי הבדיקות והמוצרים בהתאם. הפעימה הראשונה שהופעלה ב- 01.04.2018 כללה מוצרים חשמל ביתיים, אלקטרוניקה בידורית, כלי עבודה חשמליים ומצברים. 

 

הפעימה השנייה שהופעלה ב-30.04.2018 כללה מתכות יקרות, מוצרי ניקוי, תקשורת סלולרית, מנורות וגופי תאורה ועוד. בתאריך 01.03.2021 תתבצע הפעימה הרביעית והאחרונה אשר תכלול בתוכה את כל שאר המוצרים עליהם חלים התקנים הרשמיים.

 

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: ״יישום הרפורמה במכון התקנים היא מהפכה צרכנית היסטורית, שכן שבירת המונופול של מכון התקנים היא בעלת השפעה רחבה על ציבור הצרכנים ועל הצמיחה עבור העסקים הקטנים והבינוניים. הרחבת היצע המעבדות בהן יוכלו היבואנים לבצע בדיקות תוריד את עלויות התקינה ותצמצם את משך זמן הבחינה, דבר שיסייע בהגברת התחרות, וכן יקל על חברות קטנות וחדשות להגדיל את היקפי הסחר באופן שיסייע לצמיחה במשק״.

 

הממונה על התקינה, יעקב וכטל: ״הפעימה הנוכחית פותחת לתחרות מגוון רב נוסף של בדיקות יבוא למוצרי צריכה שבשימוש נרחב, אני קורא למעבדות פרטיות נוספות להגיש בקשות לקבלת הכרה לביצוע בדיקות אלו, להצטרף למעבדות המוכרות הפועלות כיום ובכך להגביר את התחרות ולסייע בהצלחת הרפורמה״.