צוות השיפור של מנהלת רשות המסים לאזור חבל עזה, שהציע להקל על מעבר סחורות בתרקומיה, זכה ביום חמישי האחרון במקום הראשון בתחרות הארצית של המכס לצוותי שיפור על שם עוזר ברקוביץ ז"ל. מרשות המסים נמסר כי, הצוות אף נבחר לייצג את רשות המסים בתחרות לצוותי שיפור בשירות המדינה לשנת 2011, שתתקיים בחודש מאי הקרוב, בפעם החמישית.
מינהל המכס, ברשות המסים בישראל, קיים זו השנה השניה את התחרות הארצית לצוותי שיפור, חיסכון וחדשנות על שם עוזר ברקוביץ ז"ל, אשר הניח את היסודות לקידום האיכות והמצוינות באגף המכס ומע"מ. התחרות נועדה לעודד ולהוקיר פעולות שיפור וקידום איכות ומצוינות, וכן לייעל תהליכי עבודה במינהל המכס.
עוד נמסר כי, השנה השתתפו בתחרות 11 צוותי שיפור נבחרים מבתי המכס, שעברו הכשרה מתודולוגית והונחו על ידי מיכל עמית, הממונה על איכות ומצוינות ברשות המסים. התחרות כללה הצגת מהלכי ייעול בתהליכים או בשיטות עבודה. למעלה מ-100 איש השתתפו בתחרות ובהם בני משפחת ברקוביץ, הנהלת הרשות והנהלת בתי המכס, יו"ר ועד עובדים ארצי, נציגי משרד ראש הממשלה וחברי צוות השיפור. צוות השיפור של מנהלת רשות המסים לאזור חבל עזה, שיזם את ההקלה במעבר סחורות בתרקומיה, הוביל את שינוי תפיסת השירות במעבר, בשיתוף עם רשות המעברים במשרד הביטחון ויחידת הפיצוח של משרד החקלאות.
עוד מציינים ברשות המסים כי, מעבר תרקומיה, שהוקם בשנת 2007 ליד העיר חברון, הינו אחד ממעברי גב אל גב להעברת סחורות בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית ובעל נפח פעילות הגדול ביותר מבין המעברים הפנימיים לרשות. מאז הקמתו נדרשו הנהגים המובילים סחורות להתייצב בעמדת המכס ולהחתים את תעודת השער באשנב הקבלה, בכניסה וביציאה. נוהל זה, שיצר עומסים ותורים כבדים, הכביד על הלקוחות ועל עובדי המכס.
הצוות בחן את הליך הטיפול ונהלי העבודה באשנב הקבלה ואת הליך הכניסה והיציאה של לקוחות במעבר. יוזמת הצוות, שכאמור הביאה להקלה משמעותית במעבר סחורות, הייתה שינוי תעודת השער במעבר תרקומיה, כך שעוצבו שלוש תעודות שער בצבעים שונים, שכל אחד מהם הגדיר את הפעילות הספציפית במעבר ואת מועד ההתייצבות בעמדת המכס: תעודת שער אדומה, מציינת פריקה והעמסה ומחייבת התייצבות בעמדת המכס בכניסה וביציאה. תעודת שער כחולה, מציינת פריקה בלבד ומחייבת התייצבות בכניסה בלבד. תעודת שער לבנה, מציינת העמסה ומחייבת התייצבות ביציאה בלבד.
יהודה נסרדישי, מנהל רשות המסים, התייחס בדבריו לתחרות הארצית, המשתלבת במדיניות של שר האוצר והממשלה, להסרת חסמים, לייעול ולפישוט תהליכי עשיית עסקים בישראל, מדיניות המיושמת בכל יחידות רשות המסים. דורון ארבלי, ראש מינהל המכס, ציין כי "האירוע שהפך למסורת במינהל המכס זו שנה שנייה ברציפות, ממחיש את החשיבות הרבה בהשתתפותם של צוותי שיפור מבתי המכס וזאת כחלק מחזון המכס. המסר החשוב הוא שאכן בוצעו במשרדי המכס יוזמות שיפור הראויות לציון וזאת כחלק ממתן השירות ללקוחות סחר חוץ מחד והגברת האכיפה מאידך".
יוסי יהודה, סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש והאחראי לאיכות למצוינות ברשות המסים, הביע את מחויבותו הרבה לקידום מהלכים אלו, "המהווים נכס חשוב ומרכזי בהובלת שינויים ארגוניים לצד מיקוד בתוצאות ועידודם של עובדים לקחת חלק מרכזי בהובלת איכות ומצוינות כדרך חיים המשפרת תקשורת ומוטיבציה ארגונית". מאיר אהרונוב, סגן נציב שירות המדינה (איכות ומצוינות), הדגיש את חשיבות האירוע ותרומתו למינהל המכס כמוביל בתהליכי שיפור וייעול תהליכים בקרב כל משרדי הממשלה.
ועדת השיפוט בתחרות זו כללה את ראש מינהל המכס, סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש, שופטים ממגזרים שונים בשירות הציבורי בשיתוף האגף לניהול איכות ומצוינות בנציבות שירות המדינה.