עדכון לנוהל חישוב הציון הירוק וקביעת דרגת זיהום, שגובש בשיתוף משרד התחבורה, רשות המסים והמשרד להגנת הסביבה, משנה את מקדם ההתאמה המשמש בחישוב פליטת החומרים המזהמים בעבור דגמי רכב היברידיים אשר נבדקו בהתאם לתקינה האמריקאית.
שיטת החישוב החדשה תוביל להפחתה משמעותית במיסוי של דגמים היברידיים מסוימים המיובאים מארצות הברית, עקב שיבוצם לדרגות זיהום נמוכות יותר, ובכך תאפשר הורדת מחירים גם לצרכן הסופי.
מכיוון שהשיטה האירופאית לקביעת דרגת זיהום של רכב נמצאה כמחמירה יותר בהשוואה לשיטה האמריקאית, נקבע בנוסחת הציון הירוק מקדם התאמה, על מנת שכמות הפליטה של גזים מזהמים שנמדדה במבחני פליטה בארצות הברית תהיה ברת השוואה לזו שהיתה יכולה להימדד באירופה באותו רכב. כתוצאה מהבדיקה שערכו משרדי הממשלה, נמצא כי ההבדלים בבדיקות משפיעים פחות על רכב בטכנולוגיית הנעה היברידית ולפיכך, הוחלט להקטין את מקדם ההתאמה רק בעבור כלים היברידיים.
השפעה משמעותית ביותר צפויה להיות על דגמים ששובצו עד כה לדרגת זיהום 3 ובעקבות השינוי, יוכלו להשתבץ בדרגת זיהום 2. בעוד כיום מחויבים כלים אלה במס קנייה בשיעור של 83% (בהפחתת הזיכוי בהתאם לדרגת הזיהום), הרי שבעקבות שינוי הנוהל יחול עליהם מס קנייה בשיעור של 30% בלבד ממחיר הייבוא, הטבה שתחולתה הוארכה לאחרונה למשך שלוש שנים נוספות. גם בדגמים שיוותרו בדרגת זיהום 3 ומעלה עשויה לחול הפחתת מס, בתנאי שהם יזכו לדרגת זיהום נמוכה יותר מזו של לפני השינוי.
ברשות המסים מקווים כי השינוי יוביל צרכנים נוספים לרכישה מכוניות "ירוקות" וחסכוניות יותר.