הלהיט החם: 310 גלאקסי S4 נתפסו בנתב"ג

החשודים בניסיון ההברחה הם אחים מלוד, שניסו להכניס את הסמארטפונים לישראל במסווה של מאווררים למחשבים


00:00 ,19.05.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

310 מכשירי סמארטפון מסוג סמסונג גלאקסי 4S נתפסו בסוף השבוע האחרון על ידי מכס נתב"ג. זוהי התפיסה המסחרית הראשונה מאז הושק המכשיר בישראל לפני כשבועיים.

בסך הכל, מאז השקל המכשיר, נתפסו עוד כ-180 מכשירי גלאקסי S4 ברשותם של נוסעים שלא הצהירו עליהם, או במשלוחים של מכשירים בודדים.

במשרד חקירות מכס ומע״מ ירושלים בשיתוף מכס נתב״ג מתנהלת חקירה נגד אחים מלוד, החשודים בהברחת 310 מכשירי הגלאקסי 4S באמצעות חברת אתראטק מחשבים בע״מ.

על פי החשד, ניסיון ההברחה התבצע תוך כדי הצגת מסמכי יבוא כוזבים במסווה של מאווררים למחשבים, במטרה להתחמק מתשלום מיסי יבוא. כמו כן, קיים חשד לזיוף מסמכים ושימוש בחשבוניות מס פיקטיביות.

מהבקשה להארכת מעצר עולה עוד, שאחד האחים חשוד בהברחת משלוחים נוספים של מכשירי טלפון סלולארי מסוג iphone 5 ובעבירות נוספות, שאינן קשורות להברחה באופן ישיר.

ביום חמישי האחרון נערך חיפוש במשרדי חב׳ סי.פי.יו מחשבים בע״מ וכן בחברות נוספות שפועלות במקום, הנמצאות בבעלות אחד החשודים ובנו. במהלך החיפוש נתפסו מחשבים ומסמכים רבים, שקושרים את החשודים לביצוע העבירות המיוחסות להם. במהלך החיפוש ניסה החשוד להימלט בכוח מהמשרד, תוך שהוא מנסה להוציא איתו את תיקו האישי, שהכיל מסמכים הקושרים אותו לביצוע העבירה, וכן סכום של 500 אלף שקל במזומן, בשקלים ובאירו.

החשוד נחקר מסר את גרסתו ונעצר על ידי קצין משטרה ל-24 שעות. ביום ששי האחרון האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרו בארבעה ימים. אחיו שחרר תחת מגבלות.