היועמ"צ של רשות המסים פורש מתפקידו

עו"ד ורואה חשבון משה מזרחי פורש מתפקידו כיועץ המשפטי של רשות המסים לאחר שש שנים בתפקיד ו-20 שנות שירות בפרקליטות וברשות המסים


00:00 ,03.04.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

עו"ד ורואה חשבון משה מזרחי, הודיע על פרישתו לאחר תקופת כהונה של כשש שנים בתפקיד היועץ המשפטי של רשות המסים ו-20 שנות שירות בפרקליטות וברשות המסים.

מרשות המסים נמסר כי, עו"ד מזרחי החל את דרכו בשירות הציבורי כמפקח מס בפקיד שומה ירושלים. מתפקיד זה עבר למשרד המשפטים שם כיהן כפרקליט ובהמשך ניהל את המחלקה הפיסקאלית בפרקליטות מחוז ירושלים - אזרחי ופלילי. מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, הודה לעו"ד מזרחי על העבודה המשותפת והביע הערכה לתרומתו הרבה בפיתוח התחום המשפטי ברשות ובקידום מהלכים בתחום מדיניות המס.

עוד נמסר כיי בשנת 2002 מונה לתפקיד היועץ המשפטי של אגף המכס ומע"מ, והחל מהקמת רשות המסים בשנת 2004 מכהן עו"ד מזרחי בתפקיד היועץ המשפטי של רשות המסים כולה. בתפקידו האחרון כיועץ משפטי של רשות המסים, מופקד עו"ד מזרחי על לשכה משפטית המונה כ-100 עו"ד ואחראית על נושא חקיקת המס, ליווי אלפי תיקים אזרחיים ופליליים בבתי המשפט, וכן ייעוץ משפטי שוטף למשרדי השומה, משרדי מיסוי מקרקעין ותחנות מע"מ.

עוד ציינו ברשות המסים כיי, בשנים בהן כיהן בתפקידו, היה עו"ד מזרחי שותף ל רפורמות מרכזיות בתחומי המס השונים. במסגרת תיקון 168 לפקודת מס הכנסה היה מזרחי שותף בכיר בגיבוש הרפורמה לעולים חדשים ולתושבים חוזרים. מטרת הרפורמה הייתה לעודד קליטת עליה, החזרת הון אנושי ואיכותי לישראל ועידוד משקיעים בעלי פוטנציאל פיננסי להפוך את מדינת ישראל למרכז חייהם. בנוסף היה שותף לגיבוש חקיקה, המעודדת השקעות תושבי חוץ בחברות ובמיזמים בישראל במסגרת הוראות פקודת מס הכנסה וחוקי העידוד השונים. עו"ד מזרחי היה שותף בכיר בועדה לבחינת השלכות המס הכרוכות ביישום המלצות ועדת בכר. הוועדה קבעה את עקרונות המס במכירת "מוניטין" ושאר הנכסים הבלתי מוחשיים.

בתחום הפלילי עמד עו"ד מזרחי בראש הוועדה לקביעת שיקולים מנחים בהטלת כופר בעבירות מס, וכיהן בכל התקופה כחבר בוועדת הכופר העליונה שבסמכותה לאשר או לדחות המלצות לתשלום כופר חלף הליך פלילי בגין עבירות מס. בנוסף היה שותף לגיבוש התנאים לגילוי מרצון של נישומים, עוסקים, יחידים ובעלי תפקידים בתאגידים, לרבות מייצגים, שעברו עבירות על חוקי המס

עוד נמסר כיי, לאחרונה, עמד עו"ד מזרחי בראש הוועדה לבחינת היבטי המס בקבוצות רכישה. הוועדה בחנה את היבטי המיסוי השונים המתעוררים מפעולות עסקיות בנדל"ן המבוצעות על ידי קבוצות רכישה ועמותות בנייה. הוועדה בחנה לעומק את תופעת קבוצות הרכישה שהפך למכשיר מרכזי בשוק הנדל"ן והמליצה לבצע תיקוני חקיקה לעניין מס הרכישה וחבויות המע"מ. המלצות הועדה תורגמו לחקיקה שפורסמה בחודשים האחרונים.