הושמדו 560 ק"ג דגים שהוברחו לאילת

מכס אילת ושוטרי השיטור הימי עצרו בעל ספינה שחזר מעקבה עם משלוח דגים, בגינם הוא לא התכוון לשלם מכס


00:00 ,18.11.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

מכס אילת, בשיתוף יחידת השיטור הימי בעיר, מנעו בשבוע שעבר הברחה של 560 ק"ג דגים שהתברר שפג תוקפם למאכל.

הסיפור החל כשתושב אילת, המחזיק בבעלותו ספינה בעלת דגל זר, הפליג לעקבה ושב ארצה כעבור 24 שעות. הוא עורר את חשדם של אנשי המשטרה והמכס. בדיקת הספינה העלתה שבבטנה אוחסנו ארגזי קלקר עם דגי ים טריים בכמות מסחרית. בעל הספינה טען כי דג אותם במהלך הלילה במפרץ עקבה ומדובר בכמות של כ-320 ק"ג דגים, שאין בכוונתו לשלם בגינם מסים, הנאמדים ב-6,000 שקל.

הואיל ויבוא שכזה, חייב לפי החוק, בהיתרי משרד הבריאות מבעוד מועד, עוכבה הספינה ברציפי נמל אילת על ידי יחידת הסמים של מכס אילת עד להגעת וטרינר משרד הבריאות.

לאחר כשעתיים התיר בעל הספינה את החבלים ונמלט מהנמל לכיוון המרינה העירונית, שם הוא נעצר על ידי שוטרי יחידת השיטור הימי. בעל הספינה סירב לשתף פעולה עם חוקרי המשטרה והמכס, הובא לבית משפט ושוחרר בתנאים מגבילים, הכוללים צו הרחקה מהספינה, הפקדת דרכון וערבות עצמית.

אנשי יחידת הסמים של מכס אילת, בשיתוף הווטרינר העירוני, פתחו בחקירת האירוע. מחקירה ראשונית עלה כי על גבי הארגזים ישנה תווית, לפיה הדגים נרכשו במצרים והועברו לירדן, ושתוקפם למאכל פג 10 ימים לפני שנתפסו על ידי המכס. הדגים נשקלו בטרם ההשמדה והתברר כי מדובר ב- 560 ק"ג ולא כפי שמסר החשוד.

לאחר בדיקת הדגים הוחלט על השמדתם לאלתר, מאחר שאינם ראויים למאכל אדם וקיימת סכנה לשלום הציבור ולבריאותו אם יגיעו לשווקים המקומיים.