הושלמה הטרנספורמציה הדיגיטלית במכס ישראל

מלם תים העלתה לאוויר בהצלחה את מערכת היצוא של מנהל המכס והשלימה בכך את פרויקט שער עולמי שהיקף ההשקעה בו נאמד בכ-230 מיליון שקל. המערכת תשרת מעל 1,000 מנהלים ועובדים במכס ישראל ובנוסף אלפי גורמים חיצוניים מקהיליית סחר החוץ של מדינת ישראל


11:20 ,02.02.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

מלם תים, קבוצת ה- IT והאינטגרציה, סיימה את הפעימה האחרונה בפרוייקט ׳שער עולמי׳ של מנהל המכס ברשות המסים, עם העלאה לאוויר של המודול האחרון: מערכת היצוא. בכך הסתיים בהצלחה משותפת של מלם תים ומכס ישראל אחד מפרוייקטי הדגל הגדולים והמורכבים במשק. היקף הפרויקט מוערך בכ-230 מיליון שקל

 

מערכת שער עולמי היא מערכת פורצת דרך לניהול סחר החוץ של מדינת ישראל ללא נייר. המערכת המותאמת לסטנדרטים בינלאומיים של סחר חוץ, מבוססת על תפיסה של שקיפות ונגישות דרך נקודת שירות אחת תוך שימוש בכרטיסים חכמים ותוך בקרת זמני שירות וניהול תהליכים עסקיים ממוחשב באופן מלא. המערכת מאפשרת גישה לתשתית דאטה אחת (ODS) לכלל בעלי העניין הרלוונטיים: משרדי ממשלה, מכון התקנים, דואר ישראל, מנהל המכס, יבואנים ויצואנים, סוכני מכס, נמלים, מחסני מטען, מחסני רכב, דיוטי פרי ועוד. המערכת תשרת מעל 1,000 מנהלים ועובדים במכס ישראל ובנוסף אלפי גורמים חיצוניים מקהיליית סחר החוץ של מדינת ישראל.

 

פיתוח המערכת שאופיינה על ידי הלקוח לפני כ-20 שנה דרש מטבע הדברים התאמות ועדכונים להתפתחויות הטכנולוגיות והמסחריות, עובדה שהשפיעה מאוד על משך הפיתוח ועלותו. רק שיתוף הפעולה ההדוק בין המפתח – מלם תים, הגורמים המקצועיים במכס ומשתמשי הקהילייה, אפשרו את סיומו המוצלח של הפרויקט.

המערכת פותחה במלואה על ידי מלם תים בתשתית מיקרוסופט והיא מחליפה את המערכת הישנה שהיתה מבוססת Mainframe ואשר הופעלה ותוחזקה מספר עשורים אף היא על ידי מלם מערכות מקבוצת מלם תים. מלם מערכות תהיה אחראית גם על תפעול ותחזוקת המערכת החדשה ב-10 השנים הבאות במתכונת של שירות מנוהל במיקור חוץ. השלב הראשון של הפרויקט, מודול היבוא, הופעל בהצלחה בינואר 2018. עם הפעלת מודול היצוא הושלמה למעשה הטרנספורמציה הדיגיטלית של כלל התהליכים של מכס ישראל.

 

שלמה איזנברג, יו״ר קבוצת מלם תים: ״אנו שמחים ונרגשים מאוד על סיומו המוצלח של פרויקט שער עולמי. זהו מגה פרויקט חשוב למדינת ישראל, אשר מהווה מרכיב משמעותי בשינוי אותו מובילה רשות המסים בתחום סחר החוץ בשנים האחרונות וזאת במסגרת השותפות רבת השנים שלנו עם מכס ישראל. מטרתה העיקרית של המערכת היא שיפור השירות, הנגישות והשקיפות בקהילה והתאמתה לסטנדרטים הנובעים מן הסכמים להם שותפה מדינת ישראל כחברה בארגוני סחר בינלאומיים. ב׳שער עולמי׳ באו לידי ביטוי היכולות הגבוהות של קבוצת מלם תים בניהול ויישום פרוייקטי אינטגרציה המשלבים פיתוח בהיקף רחב, תשתיות מחשוב, תקשורת ואבטחת מידע, לכדי פתרון עסקי ללקוח מקצה לקצה ותוך מינוף ההתמחויות של היחידות השונות בקבוצה״.