הוגשו כתבי אישום נגד חשודים בהברחת ענק של סיגריות מקפריסין

לפי כתבי האישום, בפברואר השנה ניסו הנאשמים להבריח ימית מעל ל-750 קרטונים של סיגריות, עליהן חלים מסי יבוא בשווי 4.5 מיליון שקלים


00:00 ,08.04.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

היחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס הגישה לבית משפט השלום באשדוד כתב אישום נגד חברת בר ספנות (2006) בע"מ, נגד בעליה, שמעון אזולאי ונגד הסקיפר יוסי גל, בגין הברחת סיגריות והתחמקות מתשלום מסים בסך של מעל ל-4.5 מיליון שקלים.

הפרשה נחקרה על ידיחקירות מכס ומע"מ ירושלים, בשיתוףיס"מ מכס מרכז.

מדובר בפרשת הברחת סיגריות מקפריסין לישראל באמצעות שתי ספינות, "חטיבת גולני" ו"סרין 1", שבבעלותו של אזולאי. מכתב האישום עולה, ביום 15.02.13 לפנות בוקר זוהו על ידי חיל הים מול חופי חדרה שתי ספינות. כשאלה הגיעו למים הטריטוריאליים של ישראל, עלו עליהן צוותי השיטור הימי ובוצע חיפוש.

בספינה "חטיבת גולני" נמצאו כ-757 קרטונים של סיגריות, שהכילו כ- 318,250 חפיסות של סיגריות מתוצרת חוץ. הסיגריות המוברחות נמצאו כשהן עטופות בניילונים שחורים ומוצפנות בתאים מיוחדים שנבנו בספינה. סך מסי היבוא החלים על הסיגריות המוברחות הוא מעל ל-4.5 מיליון שקלים, כשלדברי רשות המכס סך ערך הסיגריות הוא מעל ל-8 מיליון שקלים.

עוד נטען בכתב האישום שהנאשמים הורו לאנשי צוות האונייה להעמיס בנמל פמגוסטה שבקפריסין את הסיגריות המוברחות, על מנת להובילן לנמל אשדוד ולהבריחם ארצה.