גזר דין ראשון במשפט השתמטות מתשלום מכס

בבית משפט השלום באשדוד מתנהל תיק נגד חברת קסם היבוא בע"מ, מנהלה ויועץ המס שלה. במסגרת הסדר ירצה האחראי על היבוא בחברה מאסר על תנאי שיבוצע בעבודות שירות וישלם קנס כספי


00:00 ,31.01.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת הסדר טיעון גזר בית משפט השלום באשדוד על שכיר בחברת יבוא, שהואשם בסיוע לביצוע עבירות של השתמטות מתשלום מכס, שישה חודשי מאסר שיבוצעו בעבודות שירות, 12 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים וקנס בסך 30 אלף שקל.

החקירה נוהלה על ידי משרד חקירות מכס ומע"מ תל אביב ובקרת יבוא בבית מכס אשדוד נגד חברת קסם היבוא בע"מ, בחשד לביצוע עבירות מכס ומע"מ במיליוני שקלים.

כתב האישום הוגש נגד החברה; מנהלה, דקל בן לולו; העובד השכיר ליאור שלומן, שהיה האחראי על היבוא; ומישל בן חיים, שנתן לחברה שירותי הנהלת חשבונות וייעוץ מס. להם יוחסו עבירות גם על חוק מע"מ.

מכתב האישום עולה שחברת קסם היבוא בע"מ עסקה ביבוא, שיווק ומכירה של מוצרי צריכה, כלי בית, מוצרי נוי וצעצועים שמקורם בסין. במשרדי החברה נתפס דיסק נייד ובו חשבונות הנחזים להיות חשבונות של ספקי החברה בסין, כשהם ריקים ומוכנים להזנת פרטים. לבית המכס אשדוד הוגשו 133 רשימונים כוזבים. בכך, נטען, השתמטה החברה מתשלום מס של כ- 1.6 מיליון שקל.

שלומן הורשע על פי הודאתו בסיוע לביצוע עבירות של השתמטות מתשלום מכס, הכנת והצגת חשבון מכר כוזב, הגשת רשימון כוזב, מסירת אמרה שאיננה נכונה, הטעיית פקיד מכס והברחת טובין.

מכתב האישום המתוקן עולה ששלומן הכין, בהנחייתו ובידיעתו של מנהל החברה, חשבונות ספק כוזבים והציגם כחשבונות אמיתיים בפני המכס, ובהם ערכים הנמוכים מהתמורה האמיתית ששולמה עבור הטובין.

משפטם של הנאשמים האחרים עדיין לא הסתיים.