בשם איקאה

שני חשודים בביצוע יצוא פיקטיבי של מטען רהיטים לגאנה, על שם יבואנית איקאה בישראל, שוחררו בערבות ממעצר. הפרשה נחשפה על ידי מכס חיפה


00:00 ,10.10.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

בית משפט השלום בחיפה שחרר בערבות שני ישראלים, החשודים בזיוף מסמכי יצוא וביצוע יצוא פיקטיבי.

במכס חיפה התנהלה חקירה, בחשד לזיוף מסמכי יצוא וביצוע יצוא פיקטיבי על שם חברה המייבאת את מוצרי איקאה בישראל. החשוד תושב חיפה משמש כאחראי רכש ולוגיסטיקה בחברה אחרת והחשוד תושב נתניה הינו פקיד בחברת עמילות מכס ושילוח.

מבקשת הארכת המעצר, שהוגשה על ידי יחידת הסמים במכס חיפה, עולה שלמכס הוגשו, על ידי חברת עמילות המכס מסמכים ליצוא מטען רהיטים לגאנה על שם היבואנית.

עוד עולה מהחקירה, עלה כי החשוד החיפאי, בשיתוף פעולה עם החשוד הנתנייתי, הגיש לחברת עמילות המכס מסמכים של חברת איקאה והפך אותם למסמך הנחזה להיות חשבון יצוא, תוך שינוי שם המקבל ופרטי החשבון לטובת החברה הנוספת.

עוד עולה, שהחשוד החיפאי דאג שיירשם כי ארץ המקור היא שבדיה ולא לפי הנמצא בפועל במטען, כל זאת ללא ידיעה ואישור של היבואנית, ומבלי שאיקאה ביצעה יצוא לגאנה ואינה מכירה כלל את הלקוח הגאנאי.

עוד עלה מהחקירה, שמדובר בדפוס התנהגות החוזר על עצמו. בחודש יולי השנה התקשר החשוד החיפאי עם הנתנייתי לשם ביצוע יצוא פיקטיבי דומה, על שם היבואנית עבור החברה הנוספת. גם יצוא זה נערך ללא ידיעה, אישור או ייפוי כוח מיבואנית איקאה.

בסוף ספטמבר נערכו חיפושים במשרדי החברה הנוספת ובמשרדי החברה לעמילות מכס ונתפסו מסמכים שונים ומחשבים. במשרדי חברת עמילות המכס נתפסה מכונת כתיבה, בה, על פי החשד, שונו המסמכים. שני החשודים נחקרו באותו היום. החשוד החיפאי מסר את גרסתו וזיו הודה שביצע את השינויים בחשבונות אך טען לתום לב.