בכירי הקמעונאים במכתב לרה״מ: הממשלה פועלת נגד המגזר העסקי

שורת אנשי עסקים מהמובילים במגזר הקמעונאי פנו במשותף לקיים פגישה ישירה עם רה״מ: ״הממשלה פועלת נגד המגזר העסקי שלה עצמה. היא מובילה מדיניות אפלייתית מאסיבית נעדרת שוויון המעניקה יתרון ענק לספקים מחו״ל״


12:10 ,02.09.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

במכתב נוקב לראש הממשלה, מתייצבים 11 אנשי עסקים מובילים, מחטיבת הרשתות הקמעונאיות באיגוד לשכות המסחר, המייצגים את המגזר הקמעונאי בישראל. יש לציין כי המגזר הקמעונאי מונה כיום 55,000 אלף עסקים, חלקם הגדול עסקים קטנים (חנויות רחוב). הפונים טוענים: ״בשנים האחרונות שרוי המגזר הקמעונאי בהתמודדות קשה, עם התפתחותה המואצת של מגמת המסחר המקוון. תוצאות התפתחויות אלה, אפשר לראות בבירור בארצות הברית ובאנגליה. אנו לא מבקשים סיוע כספי מהמדינה כפי שלא ביקשנו עד היום. עם השינויים המבניים נתמודד בכוחות עצמנו, כל עוד גם המדינה תנהיג מדיניות הוגנת״.

 

על המכתב חתומים: גבי רוטר, בעלים ומנכ״ל קסטרו; רמי שביט, בעלים ומנכ״ל המשביר לצרכן; יעקב הלפרין, בעלים ומנכ״ל רשת אופטיקה הלפרין; אורן רווח, יו״ר קבוצת אסתי לאודר ישראל; הראל ויזל, בעלים ומנכ״ל פוקס; משה גולברי, בעלים ומנכ״ל רשת גולברי; סולי סקאל, בעלים ומנכ״ל קבוצת סקאל; משה זילברשטיין, בעלים ומנכ״ל חברת לירם שבבעלותה הזיכיון הישיר של מותג קדס בישראל; יעקב (ג׳קו) גבאי, בעלים ומנכ״ל דיסקרט; עמוס הורוביץ, מנכ״ל רשת WeShoes; שמואל אבני, בעל רשת אפרודיטה. בעלי עסקים אלה לבדם מעסיקים יחד מעל 21,000 עובדות ועובדים. 

 

לטענת הפונים, ״מה שמחמיר מאוד את המצב וללא צורך, זו מדיניות אפלייתית מסיבית נעדרת שוויון המעניקה יתרון ענק לספקים מחו״ל״. בכלל זה נכללים הפטור ממע״מ עד היקף רכישה בגובה 75 דולרים, וטיוטת צו היבוא האישי אשר תאפשר לרכוש 30 מוצרים לכל משלוח בערך כולל עד 1,000 דולר, ללא הגבלה במספר המשלוחים, או 5 מוצרים ללא כל הגבלת סכום. וכל זאת, בפטור מתקינה והצורך באישורי והיתרי יבוא. 

 

עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, המעניק גיבוי לפנייה זו, מתריע כי ״צו יבוא אישי, אם יעבור במתכונתו הנוכחית, יוליד למעשה מערכת יבוא מסחרית מקבילה פרוצה ומסוכנת, בתחפושת של יבוא אישי״. 

 

״המגזר הקמעונאי בישראל מונה 300,000 מועסקים, שהם יחד בסיס הקיום של אוכלוסייה בת 1.5 מיליון איש ואישה. לכל אלה מצטרפים עוד 18,000 בתי מלאכה, המייצרים מוצרי צריכה לשוק המקומי״, מדגישים הקמעונאים במכתב. ״אכן דיווחי המאקרו כיום על הכלכלה הינם חיוביים. אבל תהיה זו שגיאה חמורה להתעלם מהסכנה המאיימת על מגזר עסקי גדול המוקדש לייצור מוצרי צריכה ומכירתם בשוק המקומי אשר יחד עם התעשייה יוצרים 500 אלף מקומות עבודה. ״לא ייתכן שהמדינה פועלת נגד המגזר העסקי שלה עצמה״. 

 

מנהיגות המגזר הקמעונאי דורשת פגישה דחופה עם ראש הממשלה, שכן ״בנושא זה היו לנו דיונים עם שר האוצר ושר הכלכלה, אבל אנו סבורים, שהנושא כבד משקל והוא באחריות הממשלה כולה. על כן, אנו מבקשים להיפגש עמך בדחיפות על מנת שתהיה מודע אישית וישירות לתוצאות המדיניות הקיימת היום ואף תשפיע על שינויה למניעת האפליה לרעה של מגזר עסקי רחב בישראל ויצירתה של תחרות שוויונית והוגנת״.