בודקי המכס תפסו 157 ק״ג של רול-אפ ב-10 משלוחי דואר שונים

ביום שישי האחרון נתפסו זוג נוסעים, אזרחי ארה״ב, כשברשות כל אחד מהם 2 מזוודות שבהן 85 ק״ג של רול-אפס - בסך הכל 170 ק״ג אצל שני הנוסעים. יבוא של כמויות כאלה של מוצר מזון חורג מההגדרה החוקית של יבוא אישי ונחשב ליבוא מסחרי, המחויב בתשלום מסים


11:32 ,08.05.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

נמשכים הניסיונות לגרוף רווחים דרך יבוא לא חוקי של הממתק הפופולרי Roll-Ups. בודקי יחידת מכס מרכז במרכז למיון דואר חבילות במודיעין חשפו אתמול 10 משלוחים שהגיעו מארה״ב ויועדו לכתובות שונות בארץ והכילו כמויות מסחריות של הממתק. המשלוח הגדול ביותר הכיל 17 ק״ג - כ-1,200 פריטים ובסך הכל נתפסה כמות של כ-157 ק״ג בכל המשלוחים.

 

לאחרונה בודקי המכס מבחינים בטרנד חדש של הברחות ממתקי רול-אפס בעיקר מארה״ב. הממתק הינו הלהיט החדש מהטיקטוק בעיקר בקרב ילדים.

 

לפני כשבוע, בפעילות מיוחדת של בודקי אולם הנוסעים ויחידת הסמויים של מכס נתב״ג, נתפסו מספר נוסעים שבכבודתם ממתקי רול-אפס. ביום שישי האחרון נתפסו זוג נוסעים, אזרחי ארה״ב, כשברשות כל אחד מהם 2 מזוודות שבהן 85 ק״ג של רול-אפס - בסך הכל 170 ק״ג אצל שני הנוסעים.

 

זוג נוסף, בעל ואישה, נתפסו עם ממתקי רול-אפס בכבודתם. הבעל עם מזוודה שהכילה 20 ק״ג והאישה עם מזוודה שהכילה 12 ק״ג. נוסע נוסף מארה״ב נתפס עם 2 מזוודות שהכילו ביחד 33 ק״ג. נוסע נוסף ששב בטיסה מארה״ב נתפס ביום שני כשב-2 מזוודותיו היו 65 ק״ג רול-אפס.

 

יבוא של כמויות כאלה של מוצר מזון חורג מההגדרה החוקית של יבוא אישי ונחשב ליבוא מסחרי, המחויב בתשלום מסים, בקבלת אישור ממשרד הבריאות ואישורים נוספים.