איגוד לשכות המסחר תומך בעתירת התאחדות התעשיינים נגד השביתה במכס

נשיא האיגוד עו"ד אוריאל לין הודיע לנשיא ההתאחדות צביקה אורן כי האיגוד מוכן להצטרף לעתירה להורות לעובד המכס לחזור מיידית לעבודה סדירה


12:54 ,17.12.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד לשכות המסחר הודיע הבוקר (ד') להתאחדות התעשיינים כי הוא תומך בעתירה שהוגשה לבית הדין הארצי לעבודה, להפסקה מיידית של העיצומים במכס.

 

עובדי רשות המסים פתחו ביום ב' השבוע בעיצומים, בעקבות מחאתם על הפסקת המשא ומתן עימם מצד משרד האוצר על פיצויים מוגברים לעובדים. באוצר מסרו בתגובה כי לאור תקופת הבחירות, יש להמתין לאישור תקציב 2015 ולקביעת מדיניות כלכלית חדשה.

 

במסגרת העיצומים, עובדי המכס אינם מאפשרים לסחורות פרטיות ומסחריות להיכנס לישראל, או לצאת ממנה. בשל כך, כל פעילות היבוא והיצוא של מדינת ישראל שותקה והופסקה כמעט לחלוטין, דבר המוביל לנזק של מיליוני שקלים מדי יום למשק.

 

בעקבות העיצומים הגישה התאחדות התעשיינים אתמול (ג׳) בערב, עתירה לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים נגד ההסתדרות והמדינה, ובה בקשת צד בסכסוך קיבוצי ובקשה דחופה למתן סעד זמני דחוף ביותר בשל עיצומי עובדי המכס  בית הדין אמור לדון בעתירה מחר (ה') בשעה 14:00..

 

בהתאחדות התעשיינים מבקשים מבית הדין לעבודה להורות לעובדי המכס לחזור לפעילות מלאה באופן מיידי ובמקביל לחייב את הצדדים הנוגעים לסכסוך- ההסתדרות והממשלה - לנהל משא ומתן לפתרון הסכסוך שהוביל לשביתה.

 

במכתב אותו העביר נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין לנשיא התאחדות התעשיינים צביקה אורן, הוא הודיעו כי איגוד לשכות המסחר נותן גיבוי מלא לעתירת התעשיינים לבית הדין הארצי לעבודה להפסקה מיידית של העיצומים המשבשים את פעילות המכס וגורמים לנזק רב, הן ליבואנים והן ליצואנים, במיוחד בתקופה רגישה זו.

 

לין כתב: "אם יהיה בכך צורך, איגוד לשכות המסחר יהיה נכון לסייע ולהעמיד לרשות התעשיינים את שירותי האגף המשפטי, בראשות עו"ד שלומי לויה, שכבר צבר ניסיון רב בעתירות מסוג זה. אם יהיה צורך, האיגוד יהיה מוכן מיידית להצטרף לעתירה זו".