איגוד לשכות המסחר לוועדת האגרות: בטלו אגרת המחשב ברשומוני היבוא לאלתר

היום מתכנסת ועדת האגרות הבינמשרדית בירושלים על מנת לדון בביטול אגרות. עו״ד אוריאל לין והיועץ המשפטי של איגוד לשכות המסחר, עו״ד שלומי לויה: אגרת המחשב נגבית היום ללא כל הצדקה אמיתית


10:00 ,27.02.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד לשכות המסחר פנה לאחרונה באמצעות היועץ המשפטי של האיגוד, עו״ד שלומי לויה, ליו״ר ועדת האגרות הבינמשרדית בירושלים בבקשה לבטל את אגרת המחשוב עבור רשומוני/ הצהרות יבוא. זאת בנוסף לפניותיו של עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בנושא זה לרשות המסים ולמנהל רשות המסים לפני כחודש.

 

לטענת עו״ד לויה, ועדת האגרות אמורה להתכנס לפגישה היום, 27 בפברואר, על מנת לדון בביטול אגרות בכל הקשור לייבוא אישי. ״אנו מבקשים״ כותב עו״ד לויה, ״כי בפני הוועדה יובא לדיון גם ביטול אגרת מחשב ברשומוני/ הצהרות הייבוא״.

 

״אם הוועדה תשים קץ לאגרת המחשב ברשומוני / הצהרות הייבוא הנגבית היום ללא כל הצדקה אמיתית ושלטעמנו הגיע העת כי הוועדה הנכבדת תעביר אגרה זו מן העולם לאלתר״.

 

כידוע, מינהל המכס גובה אגרת מחשב בגובה 36 שקל בכל רשומוני/ הצהרות היבוא, על טובין שערכם עולה על 1,000 ואגרה בגובה 18 שקל עבור טובין שערכם נמוך מ-1,000 דולר״. נציין כי על פי נתוני איגוד שלכות המסחר גביית האגרה מתבצעת מאז שנת 1983, ובמהלך תקופה זו גבתה המדינה מקהיליית העוסקים בסחר חוץ סך כולל של למעלה מ-1.2 מיליארד שקל, זאת בהנחה כי מספר רשומוני היבוא השנתי המשלמים את שיעור האגרה המירבי הינו כ-1.5 מיליון.

 

כאמור, עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה בנושא זה בחודש שעבר לרשות המסים ולמנהל רשות מסים, משה אשר. לין ביקש ממנהל רשות המסים כי יפעל כך שעל סדר יומה של ועדת הפטור הבינמשרדית יועלה קודם כל ביטול האגרה למגזר העסקי. ״לעניות דעתי״, כתב לין ״סדר הקדימות הראשוני של אותה ועדה בינמשרדית צריך להינתן להורדת עלויות למגזר העסקי״.

 

לין הוסיף וכתב למנהל רשות המסים, מר משה אשר, כי ״אין עוררין שהמגזר העסקי כבר תרם את חלקו המשמעותי בפיתוח מערכת שער עולמי עת שילם אגרת מחשבו במשך רבע מאה בסכום של למעלה מ-1.2 מיליארד שקל, וזאת מהיום בו הוטלה אגרת המחשוב ועד לעליית מערכת שער עולמי לאוויר בפועל״.

 

״לאחר שהפרויקט הייעודי של מערכת שער עולמי הסתיים אין עוד הצדקה לגבות אגרה מהמגזר העסקי״, הוסיף לין.

 

מרשות המסים נמסר בתגובה כי הפנייה התקבלה.