אושרו הקצאות ליבוא נוסף של בשר טרי בפטור ממכס

בשבוע הבא תאשר ועדת המכסות שבמשרד הכלכלה והתעשייה מכסות ליבוא בפטור ממכס של ירקות קפואים, שמן זית ומיץ ענבים


11:50 ,23.03.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת המכסות של משרד הכלכלה והתעשייה  אישרה הקצאות נוספות ליבוא בשר טרי בפטור ממכס בהיקף של 1,500 טון. האישור במסגרת מכסה נוספת שאושרה לפני כשלושה שבועות, כחלק מן המאמץ להפחית מחירים של מוצרי מזון בסיסים לפני החג.

 

המכסות חולקו לחברות שהוכיחו יכולת יבוא בפועל בחודשים האחרונים, במטרה להביא להגדלת התחרותיות בשוק והפחתת יוקר מחירי הבשר.

 

בנוסף, בשבוע הבא צפויה ועדת המכסות להתכנס, על מנת לחלק הקצאות חדשות ליבוא בפטור ממכס של ירקות קפואים, שמן זית ומיץ ענבים. זאת בנוסף להקצאות ליבוא בפטור מכס של בשר כבש, בהיקף של 1,000 טון, שחולקו לפני כשבועיים.

 

מנכ"ל משרד הכלכלה עמית לנג: "משרד הכלכלה והתעשייה מצפה שההטבות הגלומות ביבוא מוצרי המזון הפטורים ממכס יגולגלו לטובת המחיר הסופי לצרכן. ועדת המכסות תעקוב אחר המחירים  של הספקים השונים שזכו להקצאות פטורות ממכס ותקבל החלטות בנוגע להקצאות נוספות שיחולקו בהמשך השנה, על בסיס המחירים בהם משווקים הזוכים את הסחורה המיובאת לרשתות ולצרכנים".

 

יאיר שירן, יו"ר ועדת המכסות ומנהל מינהל תעשייה: "הבחירה בזוכים מבוססת על בחינה של מכלול פרמטרים, בהם: היכולת לנצל באופן מידי את ההקצאות ליבוא בשר בקר, יכולת הפצה והגעה למגוון רחב של לקוחות ברחבי הארץ ותרומה  לתחרות בענף ולהפחתת יוקר המחיה".